Clam per la mort de George Floyd: quan Adidas repiula Nike - Diari de Barcelona

Algunes de les marques esportives més importants arreu del món ja s'han manifestat davant l'assassinat de George Floyd per part de l'oficial de policia Derek Chauvin. Nike i Adidas, dos dels gegants en l'àmbit esportiu, sempre rivals, s'han unit a aquesta onada d'indignació, que traspassa fronteres més enllà dels Estats Unit. En aquest cas, és Adidas qui s'uneix a Nike davant el conflicte racial que s'ha accentuat aquests darrers dies amb un retuit de la campanya del seu gran competidor.
Together is how we move forward.
— adidas (at ?) (@adidas) May 30, 2020
Together is how we make change. https://t.co/U1nmvMhxB2
Grans personalitats del bàsquet com Pau Gasol, amb una cita de Martin Luther King, Ricky Rubio, demanant que hem de canviar de mentalitat, o Rudy Fernández, sota l'eslogan #ICantBreathe, s'han solidaritzat amb la causa per denunciar aquest abús.
#speakup #georgefloyd #ahmaudarbery #breonnataylor #saytheirnames #blacklivesmatter #icantbreathe #westandtogether #antiracism pic.twitter.com/8U7QdgIWFv
— Pau Gasol (@paugasol) May 29, 2020
... enough is enough. We gotta change our mentality and help each other. It’s time to speak out and act. Lead by example #StopRacism #BlackLivesMaters
— Ricky Rubio (@rickyrubio9) May 31, 2020
???? #ICantBreathe pic.twitter.com/iyCIqPVUN1
— Rudy Fernandez (@rudy5fernandez) June 1, 2020
El món del futbol també s'ha alçat contra el racisme a través de les xarxes socials, com per exemple la plantilla del Liverpool FC, que es va fotografiar agenollada al mig del camp durant l'entrenament d'ahir. Així com les protestes de jugadors de la lliga alemanya, la Bundesliga, com Achraf, Sancho, Kenny o Thuram, que seran castigats per la competició per exhibició de missatges polítics.
Unity is strength! #BlackLivesMatter pic.twitter.com/NSyaK3GLz5
— Curtis Jones (@curtisjr_10) June 1, 2020
Marcus Thuram taking a knee.
— Goal (@goal) May 31, 2020
That's it.
That's the Tweet.
✊pic.twitter.com/RgRUXRHQzi
Alguns cantants també han fet ressò a les xarxes, com Madonna o Residente, que han reflexionat sobre que el racisme segueix sent una xacra social, malgrat que ja estiguem al segle XXI.
People Are Marching Across America Protesting the Brutal murder of George Floyd and so many Others.
As we have the right to do as Americans.The time has come whether Trump likes it or not. He cannot stop this!! NO JUSTICE—NO PEACE! ✊?✊?✊?✊?✊? God Bless...https://t.co/XVWgblcwPQ pic.twitter.com/xG1Pcl52Ph
— Madonna (@Madonna) May 29, 2020

