Pedro Sánchez
Per ACN
Publicat el 07 d’octubre 2021

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dimecres que el projecte de pressupostos generals de l'Estat (PGE) que aprovarà el seu executiu aquest dijous -i que després haurà de negociar amb els grups al Congrés- incorpora un "bo cultural jove" similar als de França i Itàlia. Consistirà en un "ajut directe" de 400 euros als joves que compleixin 18 anys el 2022 per a la compra de llibres o el consum de teatre, cinema, música i dansa.

Segons Sánchez, amb aquesta iniciativa el govern espanyol busca "seguir protegint els joves" i donar "mes ajuts per a l'emancipació". A més, ha afegit, la mesura permetrà "donar un cop de mà" a la indústria cultural de l'Estat "acostant encara més" els joves als escenaris i a la lectura.

Fonts de la Moncloa han confirmat que els Pressupostos Generals de l'Estat preveuen el bo cultural anunciat per Sánchez i calculen que podria beneficiar 500.000 persones. També han especificat que el bo es podrà fer servir a qualsevol Comunitat Autònoma i en serveis culturals públics i privats.

Les mateixes fonts han indicat que l'objectiu a mig termini és la fidelització del públic, és a dir, generar hàbits de consum de productes culturals entre els joves de tal manera que quan arribin a adults continuïn consumint-ne de forma assídua.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —