Aeroport
Per ACN
Publicat el 19 de maig 2020

Brussel·les ha instat els estats membre de la Unió Europea a resoldre les queixes dels passatgers que exigeixen el reemborsament dels vols cancel·lats. Una ciutadana de l'estat espanyol ha denunciat avui a l'Eurocambra que les aerolínies s'aprofiten de la incertesa de la crisi per ignorar les peticions dels consumidors. Davant d'aquesta queixa, una representant de l'executiu europeu ha recordat que la normativa europea garanteix aquest dret, però ha admès que són els estats membres els responsables d’aplicar-lo. "La Comissió Europea no té competències per tractar cada cas particular", ha recordat.

En el cas específic de l’estat espanyol, la Comissió Europea ha assegurat que el Ministeri d'Indústria i l'Agència Estatal de Seguretat Aèria són els responsables de gestionar aquest tipus de queixes. Són molts els ciutadans, entre els quals hi ha un gran nombre d'estudiants, que s’han sentit abandonats tant per part d'administracions com de companyies, a les quals acusen de no donar-los cap solució per recuperar els diners dels bitllets dels vols cancel·lats.

La Comissió ha enviat una carta a tots els governs de la Unió Europea per recordar el dret dels passatgers a obtenir un reemborsament en set dies si així ho reclamen. Els estats tenen fins a finals de mes per respondre, però Brussel·les no descarta iniciar un procediment d'infracció contra aquells països que no compleixin la legislació europea.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— Hi té a veure —
— El més vist —