Sopa de Cabra presenta el nou disc ‘La gran onada’ - Diari de Barcelona
A Girona
Sopa de Cabra presenta el nou disc ‘La gran onada’
La versió 3.0 del Festival Strenes, marcada per la pandèmia, es realitza amb un terç de l’aforament de l’Auditori

El grup musical Sopa de Cabra va presentar ahir el seu nou disc, La gran onada. Va ser a l’Auditori de Girona, en la segona nit del Festival Strenes 3.0, després d’una sèrie de concerts avortats pel confinament. La presentació no va decebre als 390 espectadors que van poder assistir a l’estrena del desè disc de la banda, tan sols un terç de l’aforament, a causa de les mesures per la Covid-19.
Gràcies, Girona!
— Sopa de Cabra (@sopadecabra) July 5, 2020
A la fi hem alliberat La Gran Onada. ? ?
.
.
.@FestivalStrenes #girona #strenes #lagranonada #sopdecabra #festivalstrenes pic.twitter.com/fMxFqo2ffQ
Els Sopa de Cabra, després d'una gran ovació i l'etern "Bona nit, malparits!", van iniciar el concert amb Fràgil i durant unes dues hores van presentar les cançons del seu nou disc, intercalant-les amb els seus clàssics, que permetien percebre el caliu i l'emoció del públic, sobretot en temes com El far del sud, Si et quedes amb mi, L'Empordà o Camins.
Va ser una presentació molt propera amb un Gerard Quintana emocionat i content per tocar a Girona, la seva terra, Nascut entre Blanes i Cadaqués. La primera retirada de l'escenari va ser després de L'Empordà, el moment més àlgid de la nit que va generar una comunió entre el grup i el públic. Finalment, el concert es va concloure amb Camins.
Un concert exclusiu i íntim amb Sopa
Xavi Pascual, el director del festival, va reconèixer que inicialment “no volia fer una edició de butxaca” del Festival Strenes, però que el fet de reduir l'aforament a només un terç de l’auditori fa “encara més exclusius” aquests concerts: “Les 390 persones que ho puguin viure podran dir que ells ho van veure”.
El concert de Sopa de Cabra al Festival Strenes, de Girona. Font: ACN
El festival continuarà dissabte que ve amb l’actuació de Blaumut, que també presentarà el seu nou disc, amb totes les entrades venudes. El cap de setmana vinent es tancarà amb Mala Rodríguez, el divendres 17 cantarà Suu i el festival es clausurarà amb un doble concert de Miki Nuñez dissabte i diumenge (18 i 19 de juliol), amb les 390 butaques exhaurides.
Pascual també va destacar que tirar endavant el festival ha suposat que 100 persones del sector musical recuperin la seva feina i que “calia fer l’Strenes, per no perdre’l i perquè és una manera de dir a la gent de Girona que som aquí i que ens n’estem sortint d’aquesta”.
Una estrena del disc i del festival que, jutjant per l’ovació final del públic, ha estat tot un èxit, tant musicalment com pel respecte de les mesures de seguretat: les distàncies, les dues butaques entre persones i l’entrada per torns.

