Un terç dels joves espanyols va ser acomiadat o afectat per un ERTO durant l’estat d’alarma - Diari de Barcelona

SITUACIÓ LABORAL
Un terç dels joves espanyols va ser acomiadat o afectat per un ERTO durant l’estat d’alarma
Un estudi demostra que la majoria ha sentit solitud durant el confinament malgrat la hiperconectivitat
Abans del confinament, la meitat dels joves declarava tenir feina, però només un 32% l’ha mantingut en les mateixes condicions, mentre que un 16% va veure's afectat per un ERTO i un 18% va ser acomiadat. El Centre Reina Sofía ha presentat l'estudi "De portes a dins i de pantalles a fora. Joves en confinament", on s'analitzen les transformacions socials que han patit els joves com a conseqüència de l'estat d'alarma i el consegüent confinament. Anna Sanmartín, subdirectora del Centre Reina Sofía, ha explicat que malgrat la hiperconectivitat que hi ha hagut aquests mesos, també s'ha detectat un sentiment de solitud en la gent jove perquè "l'online no pot substituir a la presencialitat".
De la meitat dels joves que tenien feina abans del confinament, només un terç no s'ha vist afectat per la Covid-19, mentre que un altre terç ha perdut el treball o s'ha vist afectat per un ERTO. A més, els joves que eren a l'atur creuen que la pandèmia els ha fet perdre oportunitats laborals a curt i mig termini. 8 de cada 10 joves que teletreballaven han aconseguit complir els seus objectius, malgrat que la meitat dels enquestats ha declarat experimentar dificultats amb el teletreball derivades de la falta d'espais i recursos.
Respecte als joves que han passat els mesos de març a maig estudiant des dels seus domicilis, un 71% n'ha patit dificultats, tot i que 9 de cada 10 han continuat els seus estudis. Sanmartín ha volgut recalcar que la classe social a la qual pertany cada jove ha influït molt en la seva possibilitat d'adaptació a la nova situació. "Aquells enquadrats en una classe alta o mitjana alta són els que destaquen en la percepció de majors habilitats", ha indicat.
El telèfon mòbil (84%) i l'ordinador portàtil (61%) es coronen com els dispositius més utilitzats per comunicar-se entre els joves. I dins d'aquestes, les plataformes estrella han estat les xarxes socials i les videotrucades.

