Totes les accions contra la visita de Felip VI i Pedro Sánchez a Barcelona - Diari de Barcelona

CONTRA LA MONARQUIA
Totes les accions contra la visita de Felip VI i Pedro Sánchez a Barcelona
ANC, Òmnium i els CDR han convocat diverses mobilitzacions
Felip VI i Pedro Sánchez visitaran avui Barcelona per assistir a l’acte de lliurament dels premis de la Barcelona New Economy Week, un esdeveniment econòmic organitzat pel Consorci de la Zona Franca que es farà a les 10.30 a l’estació de França. Per consegüent, Renfe ha decidit d’interrompre la circulació de trens a l’estació de França entre les 9.25 i les 11.45 hores. S’ha reprogramat l’oferta de forma que en l’R2 Sud hi haurà dos trens per hora i sentit en tota la línia amb origen i finalització a Montcada i Reixac. El servei comercial es farà fins a passeig de Gràcia. Pel que fa als Regionals R13, R14, R15, R16 i R17, iniciaran o acabaran el recorregut a Sants. Els clients podran continuar fins a passeig de Gràcia en els trens de la línia R2 Sud i Nord.
A més de presidir el lliurament de premis, el monarca i Sánchez visitaran la incubadora d’empreses d’impressió 3D i el DFactory de la Zona Franca de Barcelona. Entitats i partits republicans com l'Assemblea Nacional de Catalunya (ANC), Òmnium Cultural i els Comitès de Defensa de la República (CDR) han organitzat tot un seguit de mobilitzacions de protesta:
Divendres 9 d’octubre
Entitats, partits i sindicats faran divendres una "gran cadena humana" per a protestar contra la visita de Felipe VI i "deixar clar que no és benvingut i que Catalunya no té rei". Els convocants són Òmnium Cultural, l’Assemblea Nacional Catalana, JxCat, ERC, CUP, USTEC-STEs, la Intersindical-CSC, IAC, Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes, CIEMEN i Drets.
L’acció començarà a les 10 del matí de manera coordinada en diversos punts per tal d’evitar aglomeracions i complir així amb les mesures sanitàries. En funció del districte de la ciutat on visquin els participants, els trams són els següents: del monument a Colom al carrer del Parc, pels del districte de Ciutat Vella i pels de fora de Barcelona; del carrer del Parc a plaça Duc Medinaceli pels veïns d’Horta-Guinardó; de Duc Medinaceli fins al carrer de Boltres pels de Sarrià-Sant Gervasi; fins al carrer de la Plata pels de Gràcia; del carrer de la Plata a Via Laietana pels de Nou Barris i Sant Martí; d’aquesta a Pla de Palau pels veïns de Sant Andreu; fins al carrer de Rera Palau pels de les Corts; d’aquí fins al carrer Comerç pels veïns de Sants-Montjuïc, i l’últim tram serà entre el carrer Comerç i el Passeig Picasso, pels veïns de l’Eixample.
Per la seva banda, els CDR han convocat una acció de protesta a la mateixa hora: a la cruïlla entre els carrers de Marquès Argentera i el carrer de Comerç, davant l’estació de França, on es farà el lliurament de premis. "Aquest divendres ens manifestarem per combatre l’hereu polític de Franco", diuen en un missatge a Twitter.
El rei Felip VI i el president Pedro Sánchez vindran aquest divendres a Catalunya. Denunciem la impunitat borbònica, amb la connivència del govern espanyol i els poders de l’Estat.
— Òmnium Cultural (@omnium) October 7, 2020
A Catalunya no tenim rei! #CoronaCiao
?9/10
⏰10 h
?De l’Estació de França al Monument a Colom pic.twitter.com/c1LNbUeMo3
?? La visita de Felip VI i @sanchezcastejon s'apropa i sabem que voleu rebre’ls com es mereixen.
— CDR Catalunya #RevoltaPopular ? (@CDRCatOficial) October 8, 2020
? Afineu els xiulets i porteu guants per no embrutar-vos les mans.
?️Divendres #9O
?10h
?El Born (#Barcelona): Marquès Argentera amb Comerç#CatalunyaNoTéRei#HoliSentenciemlos pic.twitter.com/NhxfhOuGTt

