UAB dubte selectivitat - Diari de Barcelona

La previsió és que les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) es celebrin entre el 7 i 9 de juliol després que s’ajornessin com a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19. Malgrat tot, la seva celebració encara és molt incerta. Margarita Arboix, la rectora de la Universitat Autònoma Barcelona ha dit que “no té gens clar” com es resoldrà. “És molt difícil que puguin fer-se en les condicions que marca Sanitat”, afirma.
Arboix explica que els joves que facin a aquestes proves estaran sotmesos a una pressió addicional perquè "no és el mateix fer els exàmens amb mascareta i guants o les amb les mesures de seguretat que s'estableixin". En aquest sentit, ha apuntat que si finalment no es poguessin fer aquests examens es podria buscar una fórmula d'accés a la universitat similar a la que es fa servir per la Formació Professional. Sigui com sigui, es mostra convençuda que el nivell dels estudiants serà l'adequat i que "s'integraran sense problemes".
L'executiu i les universitats ja van acordar flexibilitzar els examens de la selectivitat "perquè l'alumnat pugui assumir el conjunt de la prova proposada" i fer-ho en el temps de durada establert. Es va descartar la reducció del temari, que podria perjudicar alguns alumnes davant l’autonomia dels centres per programar els continguts. Així, l'opció escollida va estar flexibilitzar l'optativitat que ja existia en els enunciats dels exàmens, de tal manera que, en línies generals, aquelles parts que abans eren obligatòries amb una única proposta ara inclouran opcions a escollir pels alumnes. En altres casos s’adaptarà la manera de puntuar.
El retard en la celebració de les PAU tindrà un efecte sobre el curs vinent, que haurà de començar de forma esglaonada, ja que els estudiants de primer any es matricularan més tard i no podran iniciar les classes al setembre.
La UAB preveu també un "descens significatiu" en el nombre de matriculacions. Arboix reconeix que moltes famílies es trobaran en una situació molt delicada i amb problemes per fer front a les matricules. "Molts estudiants tindran dificultats per seguir el curs perquè es veuran obligats a treballar per ajudar a casa", comenta la rectora, que demana al Govern més beques "no només de matrícula, també de salari."

