Greenwash
Per EFE
Publicat el 31 de gener 2021

La Comissió Europea (CE) en col·laboració amb autoritats nacionals ha denunciat aquest dijous que almenys un 42% de les empreses de la Unió Europea (UE) que s'anuncien a internet amb reclams ecològics cauen en el greenwashing (“rentada d'imatge verda”), una pràctica comercial deslleial segons les normes comunitàries.

Aquests resultats procedeixen d'una revisió de llocs webs d'empreses que es duu a terme cada any per a identificar infraccions en la llei de consumidors de la Unió Europea (UE) i que s'ha centrat enguany en la rentada d'imatge verda, una tàctica utilitzada com a reclam comercial per entitats per a afirmar que es comprometen amb la cura del medi ambient sense realment fer-ho.

Així, la recerca reflecteix que diversos sectors comercials com empreses de roba, cosmètica o articles de la llar han emprat aquesta rentada d'imatge verda, una tendència que ha augmentat a mesura que els consumidors s'interessen cada vegada més per comprar productes ecològics.

Dades insuficients

Després d'una selecció, la Comissió i les autoritats nacionals dels consumidors van examinar 344 campanyes aparentment dubtoses per part d'empreses i van detectar que, en el 59% dels casos, el venedor no va proporcionar dades suficients perquè els consumidors poguessin jutjar l'exactitud de la informació.

D'altra banda, en el 37% dels casos, la Comissió confirma que s'incloïen declaracions “vagues i generalistes” com l'ús d'adjectius com ara “conscient”, “ecològic” i “sostenible” a la recerca de transmetre la impressió no fonamentada que el producte ofert no tenia un impacte negatiu en el medi ambient.

“La Comissió està plenament compromesa amb l'apoderament dels consumidors en la transició verda i la lluita contra la rentada d'imatge verda”, ha assenyalat el comissari de Justícia, Didier Reynders, que ha confirmat que aquesta és una de les prioritats de la Nova Agenda del Consumidor adoptada la passada tardor.

D'aquesta manera, les autoritats nacionals es posaran en contacte amb les empreses afectades per a assenyalar els problemes detectats i assegurar-se que es rectifiquin quan sigui necessari, i incorporaran els resultats d'aquesta anàlisi a l'avaluació d'impacte que es prepararà per a la nova proposta legislativa que es va anunciar en la nova agenda esmentada pel comissari.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —