Un dia amb Health Warriors
Publicat el 05 d’agost 2020

Els dimarts és una data que al calendari de Health Warriors significa que toca repartir aliments a les xarxes veïnals, en aquesta ocasió a la del Raval. Em cito amb en Nacho Ballesta, un dels impulsors d'aquesta iniciativa de foodactivism, que alhora treballa en una agència de màrqueting digital, i la Bárbara, que és fotògrafa i col·laboradora del projecte. "Aquesta és casa nostra", em diu ell quan entro al magatzem.

Inicialment, Health Warriors va sorgir com a resposta a la demanda d'aliments als hospitals, però actualment distribueixen productes de primera necessitat als grups d'exclusió de Barcelona i del Vallès arran de la pandèmia.

Imatge: Health Warriors

Amb l'ajut d'un carro de la compra, comencem a carregar la furgoneta amb capses de mascaretes, detergents, bosses de deixalles, galetes, cereals i molts més productes indispensables per a la quotidianitat. Un cop dins, en Nacho m'explica que des de l'inici de la pandèmia han comptat amb la col·laboració de 150 restaurants, 30 voluntaris i voluntàries fixes i 50 marques d'alimentació, un suport que els ha permès repartir aproximadament 50 mil àpats.

El coronavirus ha agreujat la desigualtat social, tensant encara més la corda en aquelles famílies en risc de pobresa. Sense anar més lluny, l'Ajuntament de Barcelona ha augmentat en gairebé un 150% els àpats que repartia diàriament respecte a les xifres de l'any passat (d'aproximadament 4.000 als quasi 10.000 actuals). Tot i això, el gruix de gent que segueix quedant desemparada evidencia que l'assistència del consistori no és suficient.

"Inicialment portàvem menús als hospitals, que es veien desbordats per la situació. Ara mateix tenim un repte encara més gran: repartir-los als més afectats i afectades", comenten.

 

Aparquem davant l'antiga Escola Massana. A dins, s'hi apleguen els voluntaris i voluntàries de la xarxa veïnal del Raval, que han arribat a un acord verbal amb l'Ajuntament per utilitzar les instal·lacions, que ara s'utilitzen com a magatzem. Alhora, quan es congreguen els diversos veïns i veïnes per a recollir aliments, equipen el pati de manera que puguin recollir allò que necessitin.

Només entrar-hi, em trobo un nen petit grapejant un tomàquet. "Aquest encara està madur", diu a la seva mare, una de les voluntàries. Al fons, veig una pissarra on hi ha apuntades totes les tasques de la setmana, que pel nombre d'activitats que llegeixo pressuposo que serà atapeïda.

Quan acabem de descarregar la furgoneta, la Bárbara captura imatges amb la seva càmera mentre en Nacho xerra amb alguns dels voluntaris. Alguns el feliciten, avui és el seu aniversari.

Abans de marxar, no puc evitar demanar a la Bárbara i a en Nacho per la conciliació entre Health Warriors i les seves respectives professions. "Ho compatibilitzem com podem", riuen tots dos.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —