Veïns del Barri Antic de Lleida porten la Paeria, la Generalitat i l'Estat a la Fiscalia per no garantir la seguretat i la salut - Diari de Barcelona

La plataforma veïnal Som Veïns de Lleida ha presentat aquest dijous una denúncia davant de la Fiscalia contra la Paeria (Ajuntament de Lleida), la Generalitat i l'Estat per no haver garantit la salut ni la seguretat dels ciutadans del Centre Històric durant la pandèmia.
Els veïns recorden que el 29 d'abril van alertar que començava a arribar gent per treballar a la campanya agrària, que dormien al carrer i que, per tant, s'incomplien les mesures de salut i de seguretat. Davant d'aquesta situació, des de les administracions asseguren que "no s'ha fet res". A més, "s'ha estat incomplint el decret d'alarma i les instruccions dels ministeris que regulen la mobilitat entre territoris, la distància mínima, els grups de gent, els horaris o les mascaretes", denuncia un dels portaveus de la plataforma, Òscar Lanza.
L'associació explica que la denúncia s'ha presentat davant "l'incompliment reiterat i continuat de l'obligació de les administracions de garantir i protegir la salut i la seguretat de tots els ciutadans". "El que és una evidència és que en dos mesos no s'ha fet res al Centre Històric", lamenta Lanza.
Unes mesures a destemps
El portaveu explica també que la nit del 16 al 17 de juny, l'Ajuntament, en col·laboració amb altres entitats, va proporcionar mascareta i allotjament a alguns dels nouvinguts que dormien al carrer. "Per què no s'ha fet res abans?".
D'altra banda, recorda que des de l'inici de l'estat d'alarma s'ha denunciat aquesta situació per totes les vies possibles, però que "totes aquestes actuacions han estat inútils". D'aquesta manera, denuncien que "cap de les tres administracions implicades ha actuat per revertir l'abandonament d'aquesta zona de la ciutat i complir els requeriments legals vers la situació de risc sanitari".
Per tant, conclouen a la denúncia que "s'ha abocat els veïns del barri a una situació de perill psicosanitari sense precedents". Cal saber també que els veïns del Centre Històric de Lleida denuncien des de fa anys la inseguretat, incivisme i tràfic de drogues al barri, i alerten que la situació "s'ha agreujat amb la pandèmia".

