Pot Itàlia tornar a guanyar Eurovisió per segon any consecutiu? - Diari de Barcelona

Segurament has vist l'actuació per Twitter, t'has trobat algun fragment a TikTok o ho has llegit a les notícies. El tema Brividi és a tot arreu, i està clar que Mahmood i Blanco s'han convertit en un fenomen viral global.
Fa tot just una setmana que els dos artistes italians van guanyar l'històric Festival de San Remo i d'aquesta manera, es van convertir en els representants d'Itàlia a Eurovisió, que aquest any juga a casa després de la victòria de Måneskin el 2021.
Entre les 12 cançons que es van presentar al certamen musical, la balada Brividi (que vol dir calfreds), interpretada íntegrament en italià, va arrasar el vot popular amb un 52,4%. Això no va ser una gran sorpresa pel públic, ja que des d'un primer moment, el duet ja es va posicionar com una de les candidatures preferides, sobretot entre el públic jove que ja era seguidor dels dos coneguts artistes abans de San Remo.
El duet de moda que va a la moda
Blanco, que es va convertir en l'artista més jove en guanyar el certamen, amb tan sols 19 anys, és ja una estrella i un referent musical per la Generació Z a Itàlia. L'impacte de la seva victòria a San Remo i el fenomen viral que ha despertat ha fet que en tan sols una setmana hagi guanyat 600.000 seguidors nous a Instagram, arribant a la xifra de 2 milions.
L'altra cara del duet és el veterà Mahmood, que als 29 anys ja ha participat i guanyat el festival italià dues vegades. L'any 2019 va representar Itàlia a Eurovisió amb la cançó Soldi que va fregar la victòria a Tel-Aviv, quedant en segona posició.
Amb una estètica que vol trencar amb el vestit masculí habitual, la proposta de Mahmood i Blanco també entra pels ulls. Cada actuació que han fet, durant els cinc dies que dura el festival italià, ha causat furor a les xarxes. Els usuaris a internet celebren l'elecció dels diferents outfits, que segueixen un concepte de moda fluida, jugant amb transparències, bijuteria o tallatges associats a roba femenina.
La química platònica entre Mahmood i Blanco
La cançó que presenten ha estat batejada a twitter com una Queer Love Song, tot i que només el cantant milanès d'ascendència egípcia, Mahmood, s'ha declarat obertament com a membre del col·lectiu. Blanco, en canvi, té novia, que apareix freqüentment a les seves xarxes socials. Això no ha frenat alguns eurofans de shipejar al duo que demostra una gran complicitat a sobre i a fora dels escenaris.
Sigui com sigui, el públic italià i la comunitat eurovisiva ha celebrat la tria de Brividi, ja que veuen molt necessari portar aquesta proposta on dos homes es canten sobre les seves emocions, independentment de la seva sexualitat o relació fora de l'escenari. Alguns usuaris, però, han alertat de la possibilitat de queer bating, però aquesta idea no s'ha estès entre la majoria dels seguidors, perquè els dos artistes ja van recalcar en primer moment que la balada parlava de dues històries separades, tal com es pot veure al videoclip de la cançó.
El carca jurado del #BenidormFest2022 sintiéndose \u201Cmoderno\u201D por mandar a destiempo una copia desfasada de Eleni Foureira mientras Italia manda un baladón romántico gay interracial e intergeneracional\u2026 Vaya lección nos ha dado #Sanremo2022. Italia vuelve a ganar #Eurovision
— Germán Castañeda (@german_celena) February 6, 2022
Una balada de amor cantada por dos hombres, uno de ellos Mahmood, representando a Italia en Eurovisión. Es tan atípico ver esto en televisión y en la industria musical que los maric4s nos vamos a aferrar a "Brividi" hasta el fin de los días. Es preciosa \u2764\uFE0F\uD83E\uDEC2\uD83C\uDF08 #sanremo22 https://t.co/nAEOe9nDb5
— Rubén Serrano (@RubenSerranoM) February 6, 2022
Itàlia revalidarà la victòria?
Feia anys que un guanyador d'Eurovisió no tenia tanta repercussió a escala mundial. La banda de rock Måneskin ha traspassat les fronteres europees i gràcies a l'impuls de TikTok, que ha fet viral molts dels seus temes, el grup italià ha aconseguit aparèixer a programes com Saturday Night Life, firmar amb Gucci i anar a totes les gales de premis anglosaxones. Un any després, pot Itàlia tornar a revalidar aquesta victòria el 14 de maig i repetir un fenomen semblant?
Italia vuelve a ganar Eurovisión por segundo año consecutivo. Me decís en mayo. https://t.co/wg5x3k5Ol3
— Álvaro Medina (@alvaro_medinas) February 6, 2022
#Brividi (Shivers) a duet by #Mahmood & #Blanco wins Italy\u2019s historic annual #Sanremo2022 song festival. A gorgeous love song by a straight & a gay man expressing open affection.
— Megan Williams (@MKWilliamsRome) February 6, 2022
\u2665\uFE0F\u2764\uFE0F\uD83C\uDF08 \uD83C\uDDEE\uD83C\uDDF9 pic.twitter.com/9PJJS95jJVDe moment només ens podem cenyir a les primeres dades i reaccions per intentar respondre aquesta pregunta. Des de l'inici del festival de San Remo, Brividi s'ha situat al capdavant de les llistes de Spotify a Itàlia, però també al Top Global. Ha batut ja diferents rècords i després d'una setmana del triomf encara no ha baixat de posicions, de fet, l'actuació en directe ja acumula 11 milions de visualitzacions a Youtube, a diferència de la candidata espanyola Chanel que en té 3,4 malgrat portar més dies a la plataforma.
\u201CBrividi\u201D by @Mahmood_Music and #BLANCO debuts at #5 on global Spotify with over 3.586 million streams.
— Pop Crave (@PopCrave) February 3, 2022
It earns the biggest first-day streams for an Italian song on the platform. pic.twitter.com/nx8brmbX8t
Tot i el suport online de la proposta italiana, és molt poc freqüent que un país amfitrió repeteixi victòria a Eurovisió de manera consecutiva. Només ha passat en comptades ocasions: a Espanya (1968 i 1969), Luxemburg (1972 i 1973), Israel (1978 i 1979) i Irlanda (1992, 1993 i 1994).
De totes maneres, guanyi o no guanyi, la cançó ja és tot un èxit, i una gran part dels seguidors del certamen musical auguren un bon pronòstic per la balada Brividi, que molts ja la consideren la seva guanyadora d'Eurovisió 2022.

