De la Iglesia a Sitges
Per Redacció
Publicat el 09 d’octubre 2021

El director de cinema Álex de la Iglesia ha estrenat en el Festival de Cinema de Sitges el seu últim film titulat Veneciafrenia, en el que ha volgut tractar la fòbia al turisme, ha dit ell mateix, des del punt de vista d'"algú que també és turista".

L'obra compta amb un guió escrit per De la Iglesia i Jorge Guerricaechevarría, i és protagonitzada per Ingrid Garcia Jonsson, Silvia Alonso, Goize Blanco, Nicolás Illoro, Alberto Bang i Nico Romero, entre d'altres. Amb una coproducció d'Amazon Prime Video i RTVE, Veneciafrenia planteja un tema que es trobava molt present abans de la pandèmia; l'excés d'explotació turística de les ciutats. Veneciafrenia és la primera pel·lícula de The Fear Collection, el segell cinematogràfic per a pel·lícules de terror creat per Pokeepsie Films i Sony en associació amb Amazon Prime Video.

En aquest cas, el film se centra a Venècia, on els habitants, cansats dels turistes, han traçat un pla per desfer-se d'ells. Així doncs, un grup de turistes espanyols aliens a aquesta trama arriben a la ciutat i no tindran altre remei que intentar superar totes les traves imposades pels venecians.


El director, que introdueix en totes les seves pel·lícules algun missatge social o polític de manera subtil, aquest cop pretén assenyalar com tendim a destruir allò que estimem quan no som conscients de la seva importància social. "Tot parteix d'un moment en què jo em reconec a mi mateix com a culpable, visitant Venècia com a turista, una ciutat que està desapareixent per culpa de gent com jo...", deia De la Iglesia a la conferència de premsa. El director també reconeix que "Venècia és potser el lloc icònic en el qual es pot parlar d'aquest tema de manera més il·lustrativa, però és un problema que ocorre també, per exemple, a Barcelona".

La pel·lícula, que a part de conscienciar lògicament també vol entretenir, ha estat classificada pel mateix director com una pel·lícula de suspens més que de terror, i sobretot una "pel·lícula de gènere". De la Iglesia ha deixat enrere els seus habituals finals "histriònics i que tendeixen a l'excés" i s'ha decantat per un "final més calmat", inspirat per obres com Eyes wide shut de Stanley Kubrick i "moltes pel·lícules en les quals la màscara forma part fonamental de la història".

El rodatge, que es va dur a terme en una Venècia buida pel confinament, va ser complicat, ha comentat De la Iglesia, i van haver d'utilitzar un equip electrònic més reduït. Com a anècdota a destacar, ha comentat que es van topar amb l'actor Tom Cruise, que també rodava a Venècia però amb un equip molt més gran, i van aprofitar la seva il·luminació a la plaça de Sant Marco per rodar-hi algunes escenes.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —