100 Fake Love Affairs
Per Sergio Campos Mulet
Publicat el 13 de maig 2022

Fitxa tècnica
Títol: 100 Fake Love Affair
Títol original: 100 Falske Forelskelser
País: Dinamarca
Cadena: DR
Empresa productora: Nordisk Film TV
Any de producció: 2021
Número d'episodis: 4 
Gènere: documental, true crime


100 Fake Love Affair és una sèrie documental true crime que respira l’ànima del thriller, amb una aura de misteri i suspens que abraça l’espectador d’inici a fi, tot explorant una problemàtica de màxima actualitat que ha establert la tecnologia en la joventut: la suplantació de la identitat.

Narra la història de Nikolaj Isaksen, un irresistible jove de rostre angelical, que fon el cor de moltes noies a Instagram i Tinder. És un noi perfecte, encara que amb una petita tatxa: no existeix. Es tracta d’un perfil fals, darrere del qual s’amaga un impostor que ha usurpat la imatge de Malte Prehn per seduir noies. L’ombra de la paranoia plana sobre Prehn, que comença a desconfiar de tothom, i es proposa donar caça al seu suplantador. Així neix 100 Fake Love Affair.

Aquesta pastitx d’informació, actualitat, fets reals i ficció posa en relleu la tendència d’un panorama televisiu cada cop més permeable a la hibridació de gèneres. 100 Fake Love Affair evidencia com un documental sobre fets reals pot explicar-se mitjançant recursos propis de la ficció, fins assolir un sentit magistral de la construcció dramàtica. En aquest true crime, l’expressió segons la qual la realitat supera la ficció es fa literal amb el descobriment del malvat del conte. De sobte, el suplantador és una dona. Fins i tot, aquest gir de guió, el sentit de generar la trama, s'anteposa a la qüestió ètica. La trobada entre les dones turmentades i Malte, és moral? En l’era de la bogeria per les visites, amb un mercat televisiu en plena batalla per l’atenció, és cabdal explicar una història de manera atractiva, al preu que sigui. 100 Fake Love Affair sembla cridar que en tota història de fets reals hi ha quelcom de ficció, i en tota història de ficció hi ha quelcom profundament real. 

Altrament, el programa reivindica el poder transformador de la televisió com a servei públic. La seva emissió ha fet que polítics danesos actualitzin el codi penal per adaptar-lo a l’era digital, i ha educat sobre problemàtiques com el trauma: Nikolaj habitava tant la ment de les noies que apareixia en els seus somnis, però va acabar convertint-se en el seu malson. No importa què passi, que jo mai et deixaré anar, els deia, i en certa manera va ser així, perquè el trauma d’aquella estafa sentimental les acompanyarà per sempre. 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —