ç
Per Neus Aldeguer Turiera-Puigbò , Oriol García Planas , Alejandra Vives Meléndez , Miquel Muñoz Pelegrina , Jana Regué Leal , Carla Pérez , Marc Linares , Aleix Godinho Benítez , Paula Gómez Sancho , Laia Rubia i Núria Guàrdia Suau
Publicat el 16 de juny 2025

El Cetrencada és un suplement que van començar a editar els joves periodistes de la Universitat Pompeu Fabra l'any 2011. Ara, catorze anys més tard, en celebrem la centena edició. 

Cent números del suplement parlant d’actualitat i tractant en profunditat els temes que més ens preocupen socialment. Les històries explicades han evolucionat. La manera de tractar-les també. Però els drets que involucra cadascuna de les temàtiques que hi han anat apareixent continuen sent, en molts casos, els mateixos: identitat, inclusió, llibertat, feminisme, immigració, expressió, diversitat o habitatge, entre d'altres. 

En aquesta centena edició, fem un recorregut a través de temes que es van tractar anteriorment en el suplement i posem la mirada cap el passat per poder veure, i entendre més plenament, el present.

100 ce trencada
A Espanya almenys 42 milions de persones  tenen un compte a les xarxes socials. El que és el mateix, segons l’estudi de l’Associació per la Investigació dels Mitjans de Comunicació (AIMC), més de 42 milions d’usuaris estan registrats, i probablement enganxats, a les plataformes. En aquest context de sobreestimulacions, les tendències són les principals protagonistes: són les encarregades d’assegurar que el flux constant de contingut mai no passi de moda. El 2024, però, arriba amb una paradoxa; la tendència del “detox" digital, amb  la desconnexió de les noves tecnologies com a ideal. La creixent demanda de contingut i l’acumulació de models de vida sembla haver desembocat en l'odi cap a les xarxes. 
Entra-hi!
keywords
— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —