[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per ACN
Publicat el 01 de juliol 2020
Temps de lectura 1 minut

Un pla de 44 accions amb un pressupost de dos milions d’euros. Aquest és el plantejament previst per Turisme de Barcelona per reactivar l’activitat econòmica i turística de la ciutat després de la crisi del coronavirus. L’inici de la campanya s’ha marcat per aquesta setmana, i el final per al 2021. S’organitzarà en quatre fases: la primera anirà dirigida al consumidor local, la segona als turistes nacionals, la tercera als mercats europeus i la quarta als països del sud-est asiàtic, la Xina i els Estats Units.

La campanya anirà dirigida a la situació de les persones que treballen en el sector i a posicionar la ciutat com una destinació de qualitat i sostenible. “El nostre objectiu és mantenir al màxim l’activitat d’aquests 90.000 treballadors del sector turístic perquè és el que reparteix la riquesa de forma més eficient. Sabem que no serà possible tot, però ho hem d’intentar”, ha afirmat el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, a la roda de premsa d’ahir, la primera del nou equip directiu de Turisme de Barcelona, després d’haver renovat la Presidència i la Direcció General al març.

Collboni ha explicat que Barcelona és una destinació ja de per si “madura, consolidada, coneguda i reconeguda” arreu del món, però vol demostrar que també és “segura”, des del punt de vista sanitari, sostenible i “de màxima qualitat”.

Així, Turisme de Barcelona ha impulsat aquest pla d’accions per tal de reactivar el sector turístic. Com dèiem, el plantejament s’ha fet en quatre fases. La primera, que es durà a terme entre juny i setembre, anirà dirigida a “recuperar la confiança” del consumidor local de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Per això, l’entitat ha arrencat la campanya "Viu Barcelona", amb un web que donarà accés a més de 200 activitats i experiències. I és que en aquest sentit, Collboni ha apuntat que la crisi ha resultat una oportunitat per fer canvis a la ciutat i apostar per la sostenibilitat i la “convivència”.

A mitjans de juliol s’iniciarà la segona fase, amb una campanya de comunicació que s’estirarà fins a finals d’any per “enfortir” la imatge de Barcelona, fomentant les visites del mercat domèstic i de proximitat. En relació amb això, Turisme de Barcelona i Turisme de Sevilla han acordat promocionar totes dues ciutats al mercat francès, en un plantejament que ha de localitzar “Barcelona com a porta d’entrada de turistes a Espanya”, ha explicat la directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro.

La tercera etapa del pla començarà a finals d’agost o principis de setembre i anirà dirigida als mercats europeus “madurs”, com el Regne Unit, França, Alemanya, Holanda o Itàlia, entre d’altres, ampliant els productes i serveis de la plataforma web. En l’última fase, entre octubre i novembre, Turisme de Barcelona llençarà una campanya comunicativa dirigida cap al sud-est asiàtic, la Xina i els Estats Units, ja que, com ha explicat Muro, “creiem que seran dels primers mercats a reactivar-se i tenen un públic molt interessant, de gran valor afegit”. També en aquesta fase l’entitat procedirà a analitzar les accions a dur a terme el 2021 per tornar a posicionar Barcelona al mapa internacional.

Congressos

En paral·lel al pla d’acció de Turisme de Barcelona, el Barcelona Convention Bureau (BCB) ha mantingut l’activitat proposant la ciutat per a futurs congressos, mantenint obertes 130 candidatures per als pròxims anys. “En aquest pla ens juguem deu o quinze anys del futur de la ciutat”, ha assegurat Eduard Torres, president del Comitè executiu de Turisme de Barcelona.

I és que el sector turístic aporta 15.000 milions d’euros a la província barcelonina, una xifra a la qual la crisi sanitària afectarà en més del 60 %, fins a uns 9.000 milions d’euros.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —