Imatge del metro accidentat a Mèxic
Per EFE
Publicat el 04 de maig 2021

Almenys 20 persones han mort i 49 han estat hospitalitzades per l'accident d'un metro de la Ciutat de Mèxic que ha tingut lloc aquesta passada nit hora local. L'accident s'ha produït en desplomar-se una biga que sostenia un pont de la línia 12 entre les estacions d'Olivos i Tezonco.

L'estructura sobre la qual circulava el metro de la línia 12 s'ha esfondrat i dos dels vagons s'han desplomat a una avinguda plena de vehicles a les 10.20 del vespre hora local (5.20 a Barcelona).

En un vídeo de les càmeres del sistema de vigilància del Govern de la Ciutat de Mèxic s'observa com l'estructura elevada es trenca al pas del tren i es desploma, des d'una altura d'uns 20 metres, i dos vagons del comboi queden en "V" després d'impactar contra el sòl.

Els veïns de la zona han criticat immediatament a través de les xarxes socials les reiterades denúncies que han fet sobre el mal estat de l'estructura que es va danyar durant l'últim gran terratrèmol que va sofrir la Ciutat de Mèxic el setembre de 2017.

"Lamentablement el que ha ocorregut ha estat el venciment d'una biga al pas d'un comboi, es faran totes les investigacions per a conèixer les causes que han provocat aquest accident", ha informat la cap de govern de la capital, Claudia Sheinbaum, en una conferència de premsa al lloc de l'accident.

Sheinbaum ha aclarit que hi ha menors entre les víctimes, encara que no ha precisat el seu estat.

"El que ha ocorregut al metro és una tragèdia terrible. La meva solidaritat a les víctimes i les seves famílies. Per descomptat han d'investigar-se les causes i partionar-se responsabilitats. Reitero que em trobo a completa disposició de les autoritats per a contribuir en tot el que sigui necessari", va apuntar el canceller mexicà, Marcelo Ebrard, en un missatge difós per Twitter.

L'estructura desplomada forma part de la via de metro construïda quan Ebrard va ser cap de govern de la capital (2006-2012).

La línia 12 es va inaugurar el 30 d'octubre de 2012, però es va clausurar el març de 2014 per problemes i es va reobrir d'octubre a novembre (en diversos trams) el 2015. Posteriorment, el tram es va rehabilitar sota el govern de l'alcalde Miguel Ángel Mancera (2012-2018), i segons els veïns de la zona, l'estructura va quedar ressentida pels sismes de setembre de 2017.

Infraestructura precària

Diverses organitzacions de ciutadans han criticat la precarietat de les instal·lacions del metro de la ciutat i la falta de manteniment que causa interrupcions freqüents en el servei. El passat 9 de gener es va produir un incendi al centre de control del metro de la Ciutat de Mèxic, al Centre Històric, que va causar un mort i almenys 30 treballadors intoxicats, a més de sis línies sense servei.

El metro de la capital mexicana transporta prop de 6 milions de persones tots els dies laborables, la qual cosa el converteix en un dels més transitats del món, encara que la seva demanda baixa durant el cap de setmana.

Les primeres imatges de vídeo mostren com dos vagons del metro han caigut sobre l'avinguda per on circulaven desenes de vehicles.

Al lloc han arribat immediatament els serveis d'emergència per a atendre les víctimes i per a treure el tren desplomat.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —