L'AMB aprovarà un nou servei de bicicletes públic metropolità de cara a l'estiu vinent
Per ACN
Publicat el 22 de juliol 2021

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) aprovarà en el pròxim ple un nou servei de bicicletes públic metropolità que entrarà en funcionament a partir de l'estiu de 2022. Actualment, el servei de bicicletes elèctriques compartides, E-Bicibox, té 350 vehicles distribuïts en deu ciutats de l'àrea metropolitana. Ara, l'objectiu és crear un nou servei, amb més de 2.000 bicicletes i present en més municipis. Per altra banda, l'AMB i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han presentat 'Bicibox', un servei gratuït d'aparcament per a bicicletes particulars per promoure una mobilitat més sostenible. El sistema s'ha posat en marxa aquest dimecres a les estacions de metro de Parc Logístic (L9 Sud) de la Zona Franca i Badalona Pompeu Fabra (L2).

En el pròxim ple, l'AMB aprovarà la creació d'un nou sistema de bicicletes públiques d'àmbit metropolità. Després d'aquest acord, els municipis hauran de signar un conveni amb la institució per delegar el servei. Al mateix temps, aquesta farà un encàrrec a TMB perquè posi en marxa un concurs públic per fer el nou sistema de bicicletes.

Actualment, l'E-Bicibox opera a 10 ciutats de l'àrea metropolitana amb 350 bicicletes elèctriques, un abast "relativament reduït". El nou sistema estarà present a més ciutats, comptarà amb més de 2.000 bicicletes i entrarà en funcionament a partir de l'estiu de 2022.

"Per a nosaltres, l'ús de la bicicleta ha de ser complementari i molt vinculat al transport públic, amb l'objectiu de reduir la contaminació", ha assegurat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.

En aquest sentit, la institució i TMB han presentat aquest dimecres el nou servei d'aparcament de bicicletes particulars, el 'Bicibox'. Aquest sistema té deu anys i ja opera en 20 ciutats metropolitanes amb 2.200 estacionaments de bicicletes.

Ara, aquesta modalitat ha arribat per primera vegada al metro de Barcelona i s'ha posat en marxa a les estacions de Parc Logístic (L9 Sud) de la Zona Franca i Badalona Pompeu Fabra (L2). L'objectiu és continuar facilitant i impulsant la intermodalitat entre la bicicleta i el transport públic i contribuir a accelerar un canvi d'hàbits cap a una modalitat més neta i sostenible.

En concret, es tracta d'un espai rectangular tancat, amb una porta de control d'accés que s'obre amb la targeta 'Bicibox'. El sistema disposa també d'un punt de manteniment amb eines per arreglar la bicicleta, en cas de necessitat.

"La intermodalitat és bàsica i fonamental", ha sostingut la presidenta de TMB, Rosa Alarcón. Aquest és un dels motius pels quals s'ha escollit l'estació de Parc Logístic, ja que tot i que no és una "estació massiva", té al voltant moltes empreses situades a una distància d'entre un i tres quilòmetres de l'estació.

"Si tenim un aparcament de bicicletes, aquestes distàncies seran molt més fàcils de recórrer i així podrem aconseguir aquesta intermodalitat i que moltes persones que venen amb vehicle privat passin al transport públic", ha afirmat Poveda.

De moment, el servei s'ha instal·lat a les estacions de Parc Logístic i Badalona Pompeu Fabra, amb 32 i 37 places, respectivament, per aparcar bicicletes particulars. La instal·lació d'aquest servei forma part d'una prova pilot que s'ampliarà a les estacions de Mercabarna a Barcelona i Cèntric i Les Moreres a El Prat de Llobregat.

Amb aquestes dues incorporacions, el servei 'Bicibox' està present a 21 municipis de la metròpolis de Barcelona, amb 17.000 usuaris i una taxa d'ocupació del 75%. El 2020, el nombre de beneficiaris d'aquest servei va augmentar un 13,9%.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —