- podcasts -
Per Ona Vilà i Mariona Tarrats
Publicat el 02 de desembre 2021
Duració 8'

Des del 2015, amb la implantació de la Superilla de Poblenou, l’Ajuntament de Barcelona treballa per adaptar els carrers de la ciutat a un nou model de vida, amb menys cotxes i més zones per als vianants.

Últimament, la ciutat ha avançat molt i cada cop rep més reconeixement internacional, tal com s’ha vist a la COP26, on Ada Colau ha estat nomenada vicepresidenta de la C40, la xarxa de ciutats pel canvi climàtic. Per això, altres països comencen a interessar-se pel seu projecte.

Tot i això, a Barcelona encara hi ha molta gent que es desplaça amb vehicles de motor, ja que no tenen cap més alternativa. Això fa que hi hagi una part de la població que és reticent a aquesta transformació de l’espai, per les afectacions en la mobilitat dels vehicles i la falta de recursos en el transport públic.

Per dur a terme aquests canvis urbanístics, l’Ajuntament de Barcelona sovint utilitza l’urbanisme tàctic, que són actuacions curtes i col·laboratives que permeten una ràpida transformació de l’espai. És un model que s’entén com un primer pas per provar si funcionen els canvis que es volen implantar.

Però no sempre és així: el consistori considera que algunes actuacions tàctiques fetes amb materials més resistents ja funcionen soles i, per tant, no preveu una urbanització definitiva d’aquestes zones.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —