Calces Cocoro
Per Redacció
Publicat el 11 d’octubre 2021

L'empresa catalana especialitzada en la producció de calces menstruals ecològiques i reciclables Cocoro ha desembarcat al Regne Unit a través de diverses plataformes de distribució en línia basades en el consum responsable i sostenible. L'empresa ja havia tingut un primer contacte amb mercat britànic, al qual va entrar de manera virtual arran de la pandèmia de la Covid-19 i pocs mesos abans del Brexit.

En un comunicat, el departament d'Empresa i Treball de la Generalitat ha detallat que la firma barcelonina s'ha aliat amb un soci local per situar el seu producte a Spark Etail Group, que opera amb proveïdors online com Ethical Superstore, Natural Collection, Frank & Faith i Spirit of Nature. Cocoro també s'ha fet un espai a Amnesty Shop, la plataforma en línia d'Amnistia Internacional, i en la botiga física de Coco-Boo, entre d'altres.

En aquesta operació d'internacionalització, Cocoro ha comptat amb el suport d'Acció —l'agència per a la competitivitat de l'empresa catalana— a través de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Londres.

Amb aquests acords, Cocoro preveu incrementar un 20% les vendes al mercat britànic en els 3 anys vinents (2021-2023). Actualment, un 34% de l’activitat de l’empresa es dedica a l’exportació i amb l’entrada al Regne Unit es preveu equilibrar la facturació nacional (un mercat ja consolidat) amb la internacional, l’any 2023. El passat 2020, l’empresa va doblar els seus beneficis respecte a l’any anterior, situant-se en una facturació total de 800.000 € i té una previsió de creixement del 300% per a l’any 2022.

D'esquerra a dreta: Eva Polío, Cristina Torres, Laida Memba i Clara Guasch, fundadores de Cocoro. / Empresa i Treball

Segons Clara Guasch, CEO de Cocoro, “som una de les primeres marques d’Europa en roba interior per a la menstruació i ens caracteritzem tant per la qualitat del producte com per l’aposta que fem per la sostenibilitat amb una producció ètica i local”. Guasch afegeix que “el concepte de calceta menstrual ja era conegut al mercat britànic i només havíem d’introduir-hi el producte”.

Guasch explica que “vam veure el Brexit com una oportunitat i no com una amenaça, i per això ens vam llançar al mercat britànic quan moltes empreses no es volien arriscar”. “A més a més ho vam fer en plena pandèmia de la Covid-19 i tots els acords es van tancar de forma virtual”, afegeix. Malgrat les adversitats que s’han trobat, afirma que estan contentes de com funciona el producte, ja que l'han pogut situar "a plataformes amb propòsit social i mediambiental, que és el que ens defineix com a marca".

Una alternativa sostenible

Cada vegada són més les dones que opten per deixar d'utilitzar les compreses i els tampons i aposten per solucions més sostenibles, com la copa o les calces menstruals. Cocoro produeix unes calces menstruals ecològiques, sostenibles i reciclables. El producte de l'empresa catalana és molt similar a les calces convencionals, però lleugerament més gruixudes a la zona absorbent gràcies a una combinació de tres teixits: una capa de cotó 100% orgànic, una capa intermèdia de teixit tècnic absorbent antibacterià i una capa de teixit extern.

L'empresa, de 17 treballadors, té la seva seu a Barcelona, i actualment ja està present a països com Suïssa, Àustria, Alemanya, Itàlia, França i Portugal.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —