Charli D’Amelio o com aconseguir 40 milions de seguidors en nou mesos amb TikTok - Diari de Barcelona
Influencer Z
Charli D’Amelio o com aconseguir 40 milions de seguidors en nou mesos amb TikTok
L'app de vídeos curts està ajudant els creadors desconeguts a tenir molta popularitat en molt poc temps
Segurament, si tens més de 18 anys el nom de Charli D'Amelio no et sona. Però en canvi, per als usuaris de TikTok, és una de les persones més trending del moment: té més de 3.000 milions de likes en el seu compte de TikTok, una quantitat tan desmesurada que, de fet, ni ella mateixa s'ho creu. En una entrevista amb MEL Magazine va dir: "M'agradaria poder donar a tots una explicació del que va passar, però no en tinc ni idea." El seu èxit ha passat amb una rapidesa increïble i mostra el poder que TikTok està aconseguint per crear els nous influencers de la generació Z.
El seu contingut representa el que té més èxit a l'app: vídeos curts i simples acompanyats, òbviament, de música. D'Amelio fa el que fan milions d'usuaris a l'app. Ara bé, quin ha estat el secret del seu èxit? Segurament, la seva experiència com a ballarina i el fet que publica diversos vídeos al dia són dos factors que l’han ajudat a assolir més de 40 milions de seguidors. Un vídeo normal seu pot rebre dos milions de visites en només un parell d'hores i més de 30 milions després d'una setmana. Els seus vídeos amb més visites en tenen més de 140 milions.
El seu primer TikTok viral en va ser un en el qual ella segueix el tutorial d'un ball de l'usuari @move_with_joy, el juny de 2019. El vídeo ara té 5,2 milions de visites.
El cofundador i CEO de The Influencer Marketing Factory, Alessandro Bogliari, va explicar en una entrevista amb Distractify que la raó per la qual D'Amelio és tan popular és perquè la gent no ho entenia. "Els seus vídeos eren trending perquè tothom comentava ‘no entenc l'enrenou’. Després de veure tant els seus vídeos ja deien ‘ara ho entenc’”. Aquest fet és degut, a més, a l'algoritme de TikTok, que afavoreix els comptes que publiquen més d'una vegada al dia.
Al desembre, D'Amelio es va incorporar al Hype House, un grup a Los Angeles on alguns dels tiktokers més populars i altres de nous creen contingut cada dia. Això va ajudar D'Amelio a aconseguir encara més seguidors.
Ara D'Amelio vol fer servir la fama per crear contingut a YouTube. Sempre ho havia volgut fer, però tenia massa por d'intentar-ho. Va publicar el primer vídeo al seu canal de YouTube al febrer, i ara té 2,95 milions de subscriptors. Fins al moment ha publicat sis vídeos i tots tenen més d'un milió de visites. El primer vídeo ja en té 9,2 milions.
Al 2020 li queden set mesos, més que suficient perquè Charli D'Amelio pugui seguir creixent en popularitat i consolidar la seva fama fora de TikTok, al mainstream de les xarxes socials.