Les conseqüències de la pandèmia al llibre "La nova geografia de la Catalunya post-Covid"
Per EFE
Publicat el 05 de juliol 2021

La Covid-19 ha comportat nombroses conseqüències que la Societat Catalana de Geografia s'ha encarregat de recopilar en un extens llibre que inclou desenes de mapes que dibuixen la nova geografia de Catalunya després de la pandèmia.

El llibre "La nova geografia de la Catalunya post-Covid", presentat a l'Institut d'Estudis Catalans, tracta conseqüències de la pandèmia com repercussions demogràfiques, els confinaments, el teletreball o els canvis de model en el turisme, el comerç i la mobilitat, així com l'impacte en el canvi climàtic. També qüestiona la resposta política a la pandèmia i inclou propostes per a la gestió sanitària a partir d'aquest moment.

Segons ha explicat Josep Oliveras, president de la Societat Catalana de Geografia, els treballs es van iniciar fa un any i el resultat és un llibre de 440 pàgines, amb aportacions de 64 autors i uns 70 mapes.

L'obra aborda l'emergència sanitària i dos fronts més, que són la crisi econòmica i la climàtica, agreujades a Catalunya per la situació política derivada del proces, ha destacat Oliveras. A més, el llibre tracta el problema específic del món urbà, en particular a la ciutat de Barcelona, com els canvis demogràfics arran del confinament, les comunicacions, la mobilitat, la contaminació o el preu de l'habitatge.

En aquest sentit, el llibre aborda el desig d'una part dels barcelonins d'anar-se'n a zones menys poblades, encara que "sense renunciar a les formes de vida i serveis de la ciutat", aspirant així a tenir "casa amb jardí, el teletreball, comprar per internet i moure's amb cotxe privat", ha destacat Oriol Nel·el, autor de l'epíleg de l'obra.

 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —