Vilda
Per Redacció
Publicat el 26 d’agost 2023

Onada de dimissions a la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF): onze membres del cos tècnic del seleccionador nacional, Jorge Vilda, renuncien al seu càrrec. Un dia després de l'assemblea, una representació nombrosa del grup de treball de l'entrenador ha emès un comunicat on manifesten la seva "ferma i rotunda condemna" a la conducta mostrada per Luis Rubiales amb Jennifer Hermoso. Els assistents de Vilda donen suport a la futbolista i "fan seva" la versió oferida per ella. 

Un dels detalls més rellevants del comunicat del cos tècnic de la selecció espanyola és que afirmen que "vàries de les integrants femenines del staff tècnic" van ser "obligades a col·locar-se en primera fila" a l'assemblea d'aquest divendres "exposant la seva imatge i intentant donar a entendre a la societat i a les jugadores que compartien la tesi" de Rubiales. Un fet que titllen com a "especialment feridor".

A més, afegeix la "incomoditat" que va suposar pel cos tècnic haver d'assistir "obligatòriament" a l'assemblea. Els onze membres posen els seus càrrecs a disposició de la RFEF davant "les inacceptables actituds i manifestacions" de Rubiales i mostren el seu suport al comunicat publicat ahir per les jugadores. Totes les dones de l'equip de treball de Vilda han dimitit, entre elles Sonia Bermúdez, una de les futbolistes espanyoles més importants de la història -ara seleccionadora sub-19-, i Montse Tomé, la seva segona entrenadora.

La llista completa està formada per: Montse Tomé, Javier Lerga, Eugenio Gonzalo, Blanca Romero, Carlos Sánchez, Rubén Jiménez, Sonia Bermúdez, Javier Velázquez, Javier Egido, Ander Ruíz i Elena Fernández.

Gir de 180 graus de Luis de la Fuente 

Si bé l'entrenador de la selecció masculina, Luis de la Fuente, ahir aplaudia com el que més, juntament amb Jorge Vilda, el discurs de Rubiales, avui censura "sense pal·liatius" el seu comportament. El seleccionador nacional ha enviat un comunicat a EFE on manifesta la seva "repulsa absoluta davant qualsevol acte masclista" i diu que no hi ha cabuda per a "postures tíbies". 

De la Fuente desitja que "aquest desagradable episodi es tanqui quan abans pel bé del futbol espanyol" i lamenta que els fets hagin tret protagonisme a l'èxit de la selecció femenina. "Com a reflexió invitar-nos a continuar avançant en la nostra formació en matèria d'igualtat", afegeix l'entrenador.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —