E3
Per Àlex Baltà i Oriol Darnés
Publicat el 10 de juny 2021

L’Electronic Entertainment Experience, o E3, se celebrarà aquest any en format virtual —i sembla que el model presencial es podria quedar obsolet—. Es tracta de la fira de videojocs més important del món i reuneix anualment empreses, periodistes i jugadors per mostrar les últimes novetats del sector. Durant 25 anys s’ha celebrat ininterrompudament a la ciutat nord-americana de Los Angeles, fins a l’any passat, quan la pandèmia va provocar que es cancel·lés. La tornada en digital ha estat celebrada per la comunitat, però alhora genera dubtes sobre com seran les edicions següents.

L'esdeveniment aquest any se celebrarà en línia del 12 al 15 de juny, en livestreamings i conferències pregravades. Per unanimitat, les companyies han apostat per crear els seus propis “esdeveniments digitals”, que s’emetran en directe a tot el món, i així evitar els desplaçaments en massa a la capital californiana, com passava anteriorment. A més a més, els organitzadors estan preparant una aplicació interactiva que permetrà els espectadors interactuar entre si a través d’espais digitals i fòrums, i que alhora oferirà contingut exclusiu a la premsa. Requereix un registre previ que ja està disponible al portal web de la fira.

Segons el youtuber Dan Chaos, conegut a la plataforma pel seu canal Puerta al Sótano, “el 99,9% de l’audiència de l’E3 no notarà molt de canvi”. Creu que “el públic general sempre ha viscut l’E3 des de les seves cases, i aquest any no serà tan diferent per a ells”. Per altra banda, Carlos Alberto Yllobre, redactor en cap del mitjà de videojocs Nintenderos, opina que aquest format ha vingut per quedar-se. “Aquest és un pas molt positiu per a l’usuari. L'esdeveniment s’ha tornat més gratuït i obert a tot el món, ara és més accesible que mai”, diu al Diari de Barcelona


Tot i així, la digitalització també comporta certs desavantatges. El periodista explica que, en anar presencialment a Los Angeles, “podia parlar directament amb les empreses, veure els jocs directament cara a cara”. Considera que ara tot s’ha tornat “més impersonal i que es perden oportunitats de cara a la premsa”. L’E3 cada any solia acollir més de 50.000 persones entre periodistes, públic general i expositors. Tot i això, tant Yllobre com Dan Chaos creuen que, amb pandèmia o sense, aquesta transformació cap a un format digital era inevitable. El futur, segons el redactor de Nintenderos, es troba en un model híbrid.

El canvi de format no ha evitat que l’E3 d’enguany compti amb algunes baixes notables. Sony, la companyia darrere la consola PlayStation, ha anunciat oficialment que no assistirà a la fira. Ja és el segon any que l’empresa japonesa s'absenta, a conseqüència d’un canvi de la seva política comunicativa. Empreses més petites com Activision i Electronic Arts també han decidit “baixar del vaixell” de l’E3 aquest any. Per altra banda, les companyies que han confirmat els seus esdeveniments digitals són Nintendo, Ubisoft, Microsoft (Xbox) i Bethesda, entre d’altres.

Reforçar la identitat

Yllobre explica que aquest canvi per part de Sony té un objectiu molt clar: “Jo no dubto que aquest mes Sony farà un gran esdeveniment on mostrarà grans jocs. Però ho farà a part de l’E3, com l’any passat, perquè busquen diferenciar-se”. La companyia prefereix potenciar els seus propis “State of Play”, un format audiovisual totalment en línia que també s’emet en directe. De manera similar, Microsoft i Nintendo marquen una identitat pròpia amb petits anuncis durant tot l’any, com ara els Nintendo Direct, que Yllobre creu que “tenen la capacitat de sorprendre a tot el món”.

Tant les baixes com els nous formats generen el dubte de si l’E3 està destinat a desaparèixer. El redactor en cap de Nintenderos creu que la continuïtat està assegurada pel caràcter de la fira: “Crec que la gent busca una data concreta, un gran esdeveniment, on les companyies ensenyin les seves millors cartes per al futur. Això és molt important dins la indústria dels videojocs i així seguirà”. Certament, l’E3 ja genera molta emoció i interacció mesos abans que comenci. En aquesta línia, Dan Chaos explica que per a ell “l’E3 és com Nadal, l’època més màgica de l’any. El més important, al final, és que funcioni i la gent ho demani.”

A l'espera d'anuncis

El format digital no ha impedit que els rumors i les expectatives arribin amb força. Com cada any, tant les xarxes socials com els mitjans especialitzats s’han omplert de prediccions sobre quins jocs es mostraran a l’E3. En aquesta edició s’esperen grans anuncis de videojocs que veurien la llum aquest any i el següent.

Alguns dels noms que estan sonant més fort a fòrums i mitjans són la seqüela de The Legend of Zelda: Breath of the Wild o Metroid Prime 4 per a Nintendo Switch. També s’espera veure novetats de la nova entrega de Halo: Infinite, per a Xbox; el nou títol de From Software, Elden Ring, i més detalls de jocs ja anunciats com Final Fantasy XVI, Far Cry 6 o NEO: The World Ends With You.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —