Els sanitaris són partidaris de seguir amb les consultes online
Per EFE
Publicat el 28 d’agost 2021

Els professionals de la salut catalans preveuen seguir utilitzant la consulta electrònica després de la pandèmia, segons es desprèn d'una enquesta que han dut a terme l'Institut Català de la Salut (ICS) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

L'enquesta s'ha basat en la implantació de l'eina tecnològica eConsulta a Catalunya, que s'ha anat estenent a tota la xarxa d'atenció primària durant la pandèmia i més del 92% dels equips assistencials l'han utilitzat, ha informat la UOC.

Per a la seva implementació en el futur, l'enquesta cita com a determinants els beneficis obtinguts gràcies a ella quant a eficàcia mèdica durant la pandèmia i la pressió de l'entorn, segons la UOC.

En l'anàlisi, publicat en accés obert al "Journal of Medical Internet Research", es recorda que eConsulta "és una eina de teleconsulta asincrònica", per la qual cosa "no requereix presencialitat ni coincidència en el temps entre sanitaris i pacients".

Per això, permet a la ciutadania enviar consultes en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu al seu metge de capçalera o al seu infermer o infermera d'atenció primària i rebre resposta en un termini màxim de 48 hores en dies laborables.

Així mateix, l'eina permet enviar arxius adjunts com a fotografies i altres documents, que el professional sanitari pot incorporar a la història clínica del pacient.

Augment de la "telemedicina"
Encara que eConsulta complementa l'atenció presencial, el seu ús "ha augmentat de manera molt significativa durant la pandèmia i ha facilitat la resposta a l'alta pressió del sistema de salut", segons es desprèn de l'enquesta.

Per això, l'investigador de la UOC Francesc Saigí ha afirmat que la telemedicina "s'ha convertit en una pràctica clínica necessària, tant per oferir atenció als pacients amb Covid-19 de manera segura com per continuar atenent les consultes rutinàries d'atenció primària".

La implantació de l'eConsulta s'ha anat estenent a tota la xarxa d'atenció primària i "recentment s'ha començat a introduir en hospitals públics", segons Saigí, la qual cosa indica que la pandèmia "ha fomentat la seva implementació, ja que l'ús va créixer alhora que s'adoptaven mesures i restriccions associades a la Covid".

Perquè la telemedicina es consolidi en l'atenció sanitària rutinària, ha d'haver-hi una acceptació dels usuaris i dels professionals sanitaris, ha indicat la UOC. En aquest sentit, Saigí ha indicat que els professionals assistencials de l'ICS "han donat importància tant a la millora de la relació amb els pacients com a l'eficàcia dels resultats mèdics".

Segons descriu, a aquestes dues percepcions els seguiria la pressió que exerceixen sobre el professional els mateixos companys de treball, els pacients o la mateixa institució on treballa animant-los a utilitzar-la, a més de la "facilitat d'ús", que també ha contribuït a estendre la seva ocupació.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —