cotxes
Per Eduard Boada
Publicat el 13 de setembre 2021

Veure els homes de McLaren en les dues primeres línies de la graella era quelcom del passat. I és que els de Woking feia anys que no tenien un cotxe tan equilibrat com el d'aquesta temporada. Així doncs, després d'un cap de setmana gairebé perfecte, l'equip britànic ha aconseguit tornar al més alt de la graella i col·locar a Daniel Ricciardo i Lando Norris, en primera i segona posició, seguits pel Mercedes d'un gran Valtteri Bottas. La cursa ha estat marcada per l'incident entre Max Verstappen i Lewis Hamilton.

Un Gran Premi pel record

L'inici de la cursa ha estat vibrant. En el primer gir, sempre espectacular, Ricciardo prenia la primera posició a Verstappen i es col·locava líder del GP. Una cosa que l'australià feia temps que no tastava. Mentrestant a la cua de la zona de punts Giovinazzi xocava amb el Ferrari de Carlos Sainz i produïa el primer safety car del gran premi.

Voltes més tard semblava que Monza ens evocaria a una altra tarda marcada per l'estratègia als pits lanes. Distancies cada cop més obertes i pilots en grups de dos. Arribava la volta 23 –de 53– i començava el ball de pistoles i pneumàtics.

El primer d'entrar era Daniel Ricciardo que volia evitar qualsevol ensurt estratègic dels Redbull que li pogués acabar prenent el primer lloc. Mentrestant, Max Verstappen, qui era el perseguidor, es posava líder i al seu darrere Lando Norris i Hamilton batallaven per a fer-se amb la tercera posició. La lluita entre tots dos pilots britànics estava regalant als fans unes maniobres de molt talent entre el set vegades campió del món i una de les grans promeses del motor anglès.

Les càmeres tornaven a Max Verstappen que s'havia quedat ancorat als boxes. Els de RedBull, coneguts com els millors canviadors de rodes, havien retingut el cotxe del seu home franquícia durant 11.1 s al pit lane –Redbull té el rècord del canvi de rodes més ràpid del campionat amb 1.8 s. Verstappen, a causa de l'errada sortia a pista en desena posició, molt lluny del grup cap davanter. Tot feia pensar que aquesta mala jugada dels austríacs podria determinar la cursa, però aquest campionat ens està regalant quelcom inusual en aquesta dècada: curses plenes d'èpica.

El següent a parar hauria de ser Hamilton. El seu pas per pit lane seria clau per a saber si el vigent campió prendria la cap davantera un cop tothom hagués fet el canvi de pneumàtics. I sota aquesta expectativa Mercedes continuava en la seva tònica i feia una aturada lenta. Això col·locaria al vigent campió entre el McLaren de Lando Norris i el RedBull del líder del campionat.

A falta de confirmació científica un podria arribar afirmar que Hamilton i Verstappen estan fets de materials magnètics, ja que sempre que s'apropen el més normal és el contacte. I així ha estat. En una de les corbes més emblemàtiques de la Fórmula 1, Hamilton per l'exterior i Verstappen per l'interior han activat el camp magnètic, i el Redbull ha acabat sobre el Mercedes del set vegades campió del món. Tot just havíem arribat a l'equador de la cursa i els dos pilots en la lluita pel campionat havien quedat fora.

Després de la marxa del safety car, s'obria un nou horitzó, tornava a ser el moment dels McLaren. Els 6 primers llocs se'ls repartien la vella i la nova guàrdia. Les parelles de McLaren i Ferrari, i els dos supervivents dels equips que han dominat l'F1 l'última dècada.

Però ja ho diuen, els vells rockers mai no moren. I després que Checo Perez i Valtteri Bottas s'acomodessin en la tercera i quarta posició, se'ls hi ha fet impossible acabar atrapant als McLaren, que aconseguien pujar al primer lloc del podi 9 anys després. L'últim cop que ho havien fet va ser l'any 2012, feia 3213 dies, de la mà de Lewis Hamilton. Ara serien Ricciardo i Norris qui consolidarien un cap de setmana per a la història de l'escuderia britànica i pels aficionats de la Fórmula 1.
 


@f1 a Twitter

Millor tard que mai

Daniel Ricciardo havia començat la temporada amb molt mal peu. El seu primer tram de campionat a l'equip McLaren el definia la devastadora imatge a Mònaco. El seu company el doblava per després aconseguir pujar al podi. L'australià s'havia pres el descans de la primera part de la temporada com a moment clau per a tornar amb més forces. I així ha estat, després de 14 curses Daniel Ricciardo ja domina el seu MCL35M i ho ha demostrat amb un brillant cap de setmana a Monza. Després d'aconseguir la segona posició a la classificació a l'esprint, avui ha liderat durant la majoria de les voltes del gran premi, i per fi ha tornat al més alt del podi. Ningú es mereixia tant com Daniel Ricciardo aquesta victòria. Fins i tot a Mclaren sabien que aquesta era una victòria vital. I és que des de les ràdios de l'equip han frenat, a les acaballes de la cursa, les intencions del seu company Lando Norris d'avançar-lo.


 

Verstappen vs Hamilton el nou Senna vs Prost?

La terrible relació entre Alain Prost, qui avui era a Monza, i Ayrton Senna va regalar a la Fórmula 1 de finals dels 80 i principis dels 90, una rivalitat històrica. No hi ha cap amant del motor que no recordi els dos xocs entre el francès i el brasiler al primer revolt de Suzuka els anys 1989 i 1990.

Veient la rivalitat entre el neerlandès i el britànic, un no pot parar de pensar en què ha nascut quelcom semblant. I les proves ho duen tot aquí. Els seus dos xocs aquesta temporada, primer a Silverstone i ara a Monza, només fan que afegir més llenya al foc en aquesta nova relació d'odi competitiu. Una picabaralla que sembla quelcom més que la lluita pel títol del campionat del món.
 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —