- vídeos -
Gutiérrez
Per Paula Gómez Sancho
Publicat el 12 de febrer 2025

El futbol femení ha fet un pas històric amb la firma del nou conveni col·lectiu que garantirà millores laborals i salarials per a les jugadores de Primera Divisió.  Aquest nou conveni, que entrarà en vigor immediatament i tindrà una duració de quatre anys, introdueix importants avenços en matèria de salari mínim,  maternitat i conciliació familiar, així com millores en les condicions de treball i seguretat social de les jugadores.  

La presidenta de FUTPRO, Amanda Gutiérrez, ha celebrat l’acord i destaca que “aquest conveni és un triomf per a les jugadores i un pas més cap a la igualtat de condicions, que no de salari”.  

El conveni suposa una victòria per a totes les futbolistes, les quals han lluitat durant anys per millorar les seves condicions laborals. Amb aquest nou marc legal, el futbol femení es consolida i avança cap a un futur més just i més professionalitzat. A més, aquest nou marc normatiu reforça la idea què el futbol femení no només és una passió, sinó també una professió digna i amb drets equiparables als del futbol masculí.  

A la vegada la presidenta ha parlat també del judici a Luis Rubiales, que aquest dimarts seia davant del jutge pels fets ocorreguts al Mundial femení fa ara dos anys. Rubiales enfronta càrrecs per agressió sexual i coaccions, amb una possible  condemna de fins a dos anys i mig de presó.  

El procés judicial continuarà en els pròxims dies amb noves declaracions i la  presentació de més proves. S’espera que el tribunal emeti un veredicte a finals d’aquesta setmana, en un cas que ha generat un gran impacte en el futbol  espanyol i en la lluita per la desigualtat de gènere.  




Al final de l’entrevista, hem tingut l’oportunitat de preguntar a Gutiérrez sobre els incidents que han tingut lloc fa poques hores, entre les jugadores Mapi León i Daniela Caracas durant el partit entre el Barça i l’Espanyol d’aquest cap de setmana. La presidenta de FUTPRO ha expressat el seu suport a totes dues jugadores, destacant que “totes dues formen part de FUTPRO” i que, per tant, l’associació vetllarà pels seus interessos i drets.

Pel que fa a una possible resolució del conflicte, Gutiérrez ha insistit en que ells s'han posat en contacte amb les dues parts i han posat a la seva disposició tots els seus recursos. 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
- vídeos -
— El més vist —