[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Publicat el 20 de desembre 2020

Dones empoderades, potser aquest és un dels termes més repetits en els moviments feministes durant els últims anys. Potser, perquè és una expressió que escoltem tantes vegades i en tants contextos diferents s'ha difuminat el seu autèntic significat. Així que capturarem la veritable essència de l'empoderament femení a través de les recomanacions de sèries d'aquesta setmana. Aquestes produccions retraten com la independència de qualsevol dona es basa en la seva llibertat de triar, sentir, expressar i actuar.

Començarem amb una sèrie protagonitzada per dones que prenen les regnes del periodisme, la indústria de la moda i la publicitat d'una de les revistes més importants d'Amèrica.

La 'intensita': The Bold Type, Amazon Prime (4 temporades)

Jane, Sutton i Kat són tres amigues amb diferents professions que treballen en la prestigiosa revista Scarlett. La sèrie narra la història de dones professionals donant-se suport mútuament per trobar la seva pròpia veu i complir les seves metes. També experimenten un creixement personal mitjançant la presa de decisions que les fan sentir-se lliures en una societat patriarcal. Valentia, desig, determinació, carisma i intel·ligència són algunes de les qualitats que se'ls atribueix als personatges de la sèrie. La coprotagonista de la sèrie, Melora Hardin —com a Jacqueline— és la directora de Scarlett i representa la figura d'una dona poderosa i reeixida en la indústria. La sèrie està inspirada en la vida de Joanna Col·les, directora de contingut de la revista Hearst i exeditora de la revista Cosmopolitan.

El millor: les trames internes de cada personatge que, al seu torn, es relacionen amb les seves decisions laborals.
El pitjor: adonar-se de les dificultats que encara tenen les dones per aconseguir l'èxit i la poca solidaritat entre alguns personatges femenins.

 

La pedant intel·lectual: Gambito de dama, Netflix (minisèrie de 7 episodis)

Beth Harmon, una intel·ligent joveneta que queda òrfena als 9 anys, utilitza el seu coeficient intel·lectual alt per jugar als escacs. Harmon va aprendre a jugar sobre el tauler amb el conserge de l'orfenat i vuit anys després participa en un campionat nacional. La jove passa per situacions traumàtiques en la seva vida i lluita amb totes les seves forces per convertir-se en la campiona mundial dels escacs. A Beth, el camí no li és fàcil i el fet de ser dona moltes vegades distraurà la gent del seu veritable potencial. La sèrie està ambientada als EUA durant la Guerra Freda i està basada en fets reals. 

El millor: les escenes de partides en què es veu el seu domini sobre el tauler.
El pitjor: a vegades el ritme és molt lent.

 

La precoç: El desorden que dejas, Netflix (minisèrie de 8 episodis)

Una professora de literatura, Raquel, decideix acceptar un treball al poble en què va créixer el seu marit. Després de la mort de la mare i les ànsies de fer funcionar el seu matrimoni, Raquel comença a fer classes de literatura al col·legi del poble. Aviat descobreix que està substituint a Viruca, una professora que es va suïcidar i els alumnes no li ho posaran fàcil. La sèrie narra, en paral·lel i amb salts temporals, la història de totes dues professores. Corrupció, enamoriscaments, drogues, sexe i mort; són les trames que emboliquen la vida de Viruca i Raquel s'obsessiona per descobrir més sobre les causes de la seva mort.

El millor: els salts temporals estan molt ben aconseguits.
El pitjor: a vegades el misteri que embolica la trama es fa una mica desesperant.


L''emo' existencialista: Russian Doll, Netflix (1 temporada)

Una comèdia creada, escrita i dirigida per tres brillants dones. La novaiorquesa d'origen jueu Nadia Vulvokov mor el dia del seu 36è aniversari. Les seves dues millors amigues li havien organitzat una festa bohèmia per celebrar-ho. Amb el seu cinisme habitual, Nadia lliga amb l'únic home de la sala amb el qual almenys pot tenir una conversa tan aspra com ella. La nit no acaba bé, perquè mor atropellada per un taxi. No obstant això, torna a despertar de nou en el mateix instant de la festa en el qual va començar la sèrie: al bany.

El millor: és una producció existencialista que permet que cada espectador tregui les seves pròpies deduccions.

El pitjor: és lenta al començament, en els primers episodis es repeteix el mateix una vegada i una altra, i cal tenir paciència perquè apareguin noves trames

 

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —