[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per ACN
Publicat el 26 de gener 2021

Filmin començarà a rodar a principis de març a Barcelona la primera producció pròpia, una sèrie còmica basada en un llibre. Ho explica a l'ACN el cofundador i director editorial de la plataforma, Jaume Ripoll, que assegura que "no imitaran fórmules" d'altres plataformes i que la nova sèrie anirà en la línia del perfil de Filmin. "La imitació quasi sempre acaba en derrota i hem de trobar apostes singulars", avança. L'anunci de Filmin coincideix en un moment de creixement sostingut de la plataforma, que s'ha beneficiat de la situació pandèmica dels últims mesos. Segons Ripoll, Filmin ja ha trencat l'estereotip que al seu catàleg hi ha només cinema independent i minoritari. "A la nostra plataforma hi tenim gairebé de tot", defensa.

Ripoll explica que el rodatge de la primera producció, una sèrie còmica, es preveu pel març, però admet que també dependrà de la situació de la pandèmia. Assenyala, en aquest sentit, que la previsió era iniciar el rodatge el mes d'octubre i, degut al context actual, es va haver de cancel·lar.

En qualsevol cas, la nova sèrie introduirà Filmin en el camí de la producció audiovisual. De fet, recorda que han prioritzat la distribució per sobre de la producció, per "motius econòmics i perquè hi ha moltes pel·lícules finalitzades que no han trobat el seu públic i no han arribat al país". Ripoll creu que la seva tasca és "donar visibilitat a aquestes pel·lícules i que hi hagi un retorn econòmic que permeti a les productores seguir fent llargmetratges".

Així mateix, explica que estan obligats per llei a invertir part dels ingressos en producció pròpia. "És important fer-ho perquè reforces la imatge de companyia que pot mirar d'igual a igual les altres plataformes i allò que és teu es capitalitza de forma més contundent".

Ripoll creu que el cinema del present tampoc s'entenia sense la producció de "les antigues plataformes" que eren les cadenes de televisió com Mediaset, TV3, Atresmedia, TVE o la FORTA. "La irrupció de les plataformes com a entitat productora no és més que complementar el que ha passat fins ara". Considera que la gran novetat és l'impuls amb el qual produeixen les plataformes audiovisuals.

Creixement en temps de pandèmia

Ripoll apunta que l'èxit de Filmin de l'any passat, que va coincidir amb la pandèmia i el tancament dels cinemes o la reducció d'aforament, ha estat per la seva experiència, bagatge i recorregut que els ha permès "adaptar-se" a la situació d'excepcionalitat. Un exemple que cita és l'alt nombre de festivals que la plataforma va acollir sobretot a finals d'any, gràcies a la "tecnologia i coneixement editorial". Una clara mostra d'aquest creixement, detalla, és que l'any 2019 Filmin va facturar al voltant de 6 milions i l'any passat, al voltant dels 14 milions.

En un moment marcat per la proliferació de plataformes audiovisuals i l'augment dels usuaris, Ripoll assegura que Filmin s'ha fet un lloc perquè portaven ja 15 anys i molts dels seus subscriptors s'han convertit en "prescriptors i han recomanat la plataforma". Afirma que han aconseguit ser "complementaris als altres amb la força suficient per dir que es pot prescindir d'altres subscripcions i amb Filmin ja ho tens gairebé tot".

De cara a l'any 2021, Ripoll creu que la primera meitat de l'any serà semblant a la segona meitat de l'any 2020 amb alguns canvis, tot i que seguiran acollint molts festivals, un d'ells per exemple és l'Americana.

"Canvi de percepció"

Ripoll destaca que han aconseguit "subvertir" la idea que hi havia abans que Filmin era només una plataforma de cinema independent i més minoritari. "Hi havia aquesta percepció per un públic més nombrós i això s'ha anat trencant en la mesura que el públic ha arribat a la plataforma i el que han trobat contradeia aquest principi que els feia no entrar".

Per altra banda, el cofundador de la plataforma aposta per, quan "hagi passat aquesta desgràcia", obrir un debat entre tots els actors del mercat amb productores, distribuïdores, institucions públiques, sales de cinema i plataformes. Planteja que s'han de respondre preguntes com si una pel·lícula que s'estrena directament a plataforma pot optar als Gaudí i als Goya i a les ajudes de l'ICEC o l'ICAA . "Considerarem aquesta pel·lícula una TV movie i plataform-movie? Perquè els Gaudi tenen una categoria que es diu pel·lícula per a televisió. Quina diferència hi ha entre una pel·lícula per televisió i una per plataforma?", ha preguntat. Creu que no s'ha d'oblidar quina és la realitat de l'audiència actual i la necessitat dels creadors i productors per arribar a més públic possible, i recuperar la inversió que han fet.

Sobre l'entrada de Nazca Capital i Seaya Ventures a Filmin, Ripoll explica que han aportat coneixement. "En saben molt en la gestió d'empresa i ens poden ajudar al creixement de la pròpia companyia amb millores tecnològiques, la possibilitat d'anar a altres països i de fer un màrqueting que permeti que nova gent ens conegui". Així mateix, remarca que la gestió editorial segueix sent seva: "Filmin seguirà sent la plataforma que tots coneixem i de cara a l'usuari és el més important".

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —