Fora de Joc 1x6: Connectant amb l'afició: la nova era de la comunicació esportiva - Diari de Barcelona
Fora de Joc 1x06
Connectant amb l'afició: la nova era de la comunicació esportiva
Parlem amb Martí Ruiz, creador de continguts del Girona FC, sobre els reptes que suposa gestionar la imatge d’un club de futbol, i les estratègies de màrqueting que s’utilitzen
En el sisè capítol del pòdcast Fora de joc parlem sobre la comunicació dins el món de l’esport, i la seva importància tant històrica com actual. Analitzem com les noves tecnologies i les plataformes digitals han transformat la manera de comunicar i entendre l'esport.
Fa dècades, es limitava únicament als mitjans tradicionals com la televisió, la ràdio i la premsa escrita. Els clubs i esportistes tenien poc control sobre com es difonia la seva imatge i missatges. Amb l'arribada d'Internet i les xarxes socials, això ha canviat radicalment. Ara, tenen la capacitat d'arribar directament als seguidors i transmetre missatges sense intermediaris i controlant millor la seva imatge pública.
Els clubs han pres consciència de la importància de la comunicació i han creat equips de comunicació dedicats a gestionar la presència en línia. Les xarxes socials com X, Instagram i TikTok els permeten interactuar amb els seus aficionats en temps real, i així es crea una comunitat més propera i fidel. Això no només augmenta la visibilitat del club, sinó que també ofereix noves oportunitats de patrocini i ingressos.
Per tal de conèixer millor tot aquest món, en aquesta nova entrega de Fora de Joc hem conversat amb Martí Ruiz, creador de continguts del Girona Futbol Club i de Stay Homas, i director de Guinew Agency i Handbol 100x100. Parlem amb ell per ser conscients de la importància de la comunicació dins el món de l’esport, i per saber com ha evolucionat al llarg dels anys.
Martí Ruiz al vestuari del Girona FC amb Stuani i Portu Font: Girona FC