El Forner d'Alella, de jubilats a 'youtubers' gastronòmics d'èxit
Per EFE
Publicat el 08 d’abril 2021

Recentment jubilats, el matrimoni compost per José María Mañé i Carme Julià s'estrenava el 2014 a YouTube sota el nom d'El Forner d'Alella, per a anys després convertir-se en un canal gastronòmic de referència gràcies a la seva "proximitat i senzillesa", estil que mantenen en el seu primer llibre, Com a casa de la mama.

“A la nostra edat, això que ens està passant és un somni; contestar cada dia comentaris a YouTube, viatjar per signar llibres, tenir tants seguidors de tot el món... Hem rejovenit en el temps”, expliquen en una entrevista amb Efe Mañé i Julià.

Encara que el seu canal de YouTube està actiu amb un vídeo setmanal de plats dolços i salats des de començaments del 2014, des del confinament aquesta parella de jubilats s'ha coronat com un dels canals de cuina per excel·lència en la plataforma: han vist créixer el seu públic en poc temps i han llançat recentment Com a casa de la mama (Grijalbo i Rosa dels Vents). 

“El nostre públic és cada vegada més jove. Primer eren persones d'uns 55 anys cap amunt, però ara cada vegada hi ha més joves que s'apropen al canal interessats en la gastronomia, per aprendre a fer el que els seus pares cuinaven a casa”, comenta Mañé, que ara llança al costat de la seva dona aquesta selecció de 100 receptes escollides entre les 700 publicades en aquests anys. 

La idea de llançar el seu primer llibre va arribar, precisament, com una demanda del seu públic: “Feia temps que els seguidors ens demanaven un llibre; hi ha moltes persones grans a qui els agrada poder tenir un llibre a mà mentre elaboren les receptes”, apunta Julià sobre aquest receptari, un compendi de “plats tradicionals de tota Espanya”, que a més compta amb un apartat de quatre menús per Sant Joan, el Dia de Tots Sants, Nadal i Pasqua.

També hi tenen cabuda altres per fer pa com a resposta a una de les grans demandes durant el confinament: “José María va ser forner en la seva joventut, i quan durant el confinament s'esgotava la farina i el llevat aquests vídeos van créixer moltíssim, a més de fer-nos moltes preguntes”, explica Julià.

“Cada dia contestem els comentaris i les preguntes que ens deixen, siguem on siguem” diu Mañé, per a qui la clau de l'èxit reposa en la seva senzillesa i proximitat: “Part de l'èxit està en què fugim de complicacions, fem receptes amb ingredients fàcils de trobar en qualsevol supermercat o que tots tenim a casa, i, a més, no utilitzem robots de cuina ni aparells complexos”. 

La seva recepta del pollastre a la cervesa acumula més de cinc milions de reproduccions a YouTube, i les dedicades a l'elaboració de diferents pans s'han fet virals durant el confinament, però per al matrimoni, les millors són “aquelles que ens recorden a les celebracions en família”, coincideixen.

“Tenim molts seguidors a Amèrica del Sud. Allí triomfen molt les nostres receptes de creps, mentre que a Europa ho fa la nostra recepta especial d'espaguetis a la carbonara, encara que ens costi alguna petita discussió amb els italians”, bromeja Mañé sobre algunes de les favorites de la seva audiència.

Sota el títol de “Com a casa de la mama”, que segons coincideixen resumeix aquest esperit quotidià que “tothom posseeix en recordar el que menja a casa dels seus pares”, aquest duo de catalans comparteix el seu saber fer front als fogons amb els seus seguidors, als quals segueixen cuidant a Youtube i dels quals reben una gran recompensa: “sentir-nos tan volguts”.

“Hem notat moltíssim afecte, quan ens escriuen del Japó o de Canadà per dir-nos que gràcies a nosaltres poden recordar les viandes de la terra, ens arriba al cor”, explica Mañé després d'un èxit que encara assaboreixen i que ara arriba en paper.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —