VÍDEO | Girona es vesteix de Roig i Blanc per celebrar els ascensos de bàsquet i futbol - Diari de Barcelona

Els dos ascensos a la primera categoria tant del Girona de bàsquet com del de futbol han portat a una celebració multitudinària pels carrers de la capital del Gironès fins a l’estadi de Montilivi, on es farà el final de festa a dos quarts de deu de la nit. La celebració, que han fet els dos equips junts, ha començat a dos quarts de set de la tarda i ha arreplegat a gent de tot el territori.
\uD83E\uDD73 LA FESTA A MONTILIVI \uD83E\uDD73
— Girona FC (@GironaFC) June 20, 2022
\uD83D\uDC49 Entrada lliure fins a completar l'aforament
20:00h | Obertura de portes
21:30h | Celebració amb el Primer Equip
22:00h | Parlaments
22:15h | Actuació musical d'Stay Homas
22:30h | Fi de festa amb focs artificials#UnsTossutsDePrimera
L’autobús del Girona F.C. sortia de Montilivi amb els jugadors de l’equip de futbol que anaven trobant aficionats al llarg dels carrers de la ciutat, corejant-los i amb la festa preparada per anar resseguint els carrers per on anirà la celebració.
Un cop l'autobús amb els jugadors del primer equip de futbol ha arribat a Fontajau, se'ls han unit al cap de pocs minuts els jugadors de l’equip de bàsquet per celebrar tots junts els dos ascensos entre crits i somriures dels aficionats de l'equip gironí.
La il·lusió i l’eufòria van tenyir els carrers de Girona també ahir a la nit, primer quan va acabar el partit de bàsquet, que donava l’ascens a l’ACB als gironins catorze anys després que ho fessin per última vegada. La celebració ja no van parar, i l’eufòria encara va ser més gran després de la victòria de l’equip de futbol, que donava a ambdós equips l’ascens.
Girona blanc-i-vermella! \uD83C\uDF89 pic.twitter.com/z95suK06rs
— Girona FC (@GironaFC) June 20, 2022
Alegria per duplicat
El partit de bàsquet va començar a tres quarts de set de la tarda i va estar igualat durant tot el partit, tot i la lesió de Marc Gasol a les semifinals, un fet que semblava que faria trontollar les possibilitats dels gironins a la final. Tanmateix van aconseguir mantenir el marcador fins al final, amb uns últims deu segons trepidants, en què l’afició ja cridava “A l’ACB” abans que l’àrbitre xiulés el final del partit.
El futbol va començar poc després. Amb les apostes repartides entre els dos equips, el partit va començar en tensió sobre quin dels dos equips acabaria pujant a primera. Un gol de Cristhian Stuani de penal va estrenar el marcador, i va posar les esperances que el Girona podria ascendir. Amb l’1-1 van arribar les tensions i les preguntes entre l’afició per què passaria en cas d'empat.
Però de seguida el marcador va canviar amb el segon gol del Girona, a càrrec de José León Bernal, que va tornar a donar esperances als roigs i blancs. La tensió va seguir fins al minut 80 amb el gol d’Arnau Martínez. Els de Michel Sánchez han tornat a aconseguir aquesta fita que feia temps que tenien entre cella i cella.
L\u2019emoció d\u2019una temporada històrica! \uD83E\uDD79#UnsTossutsDePrimera pic.twitter.com/wkOdPmG8Qw
— Girona FC (@GironaFC) June 20, 2022
Encara queda celebració per endavant, però s’ha de posar la mira en el que passarà la temporada que ve. Tant l’equip de bàsquet com el de futbol s’enfrontaran a equips com el Barça o el Madrid.

