[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per Redacció
Publicat el 27 de juny 2020

La companyia Google ha anunciat que deixarà de guardar les cerques dels seus usuaris de manera permanent, segons publica The GuardianEl gegant tecnològic emmagatzemava tots els historials de navegació dels internautes, però ara començarà a reduir la possessió de dades privades dels usuaris i només seran guardades durant 18 mesos.

El director executiu de Google, Sundar Pichai, ha explicat aquest dimecres que, a partir d'ara, les dades de cerques dels usuaris seran eliminades automàticament cada 18 mesos. Fins ara, la companyia no havia donat cap termini per guardar aquesta informació dels internautes, així que les dades quedaven a les bases de la companyia de manera indefinida i per defecte.

Aquesta mesura s'aplicarà a dispositius mòbils, ordinadors i apps de Google. Així doncs, desapareixeran dades com els historials de navegació i ubicacions a Google Maps. Tot i això, les dades de Gmail o Google Fotos no s'eliminaran ni s'inclouen en aquest anunci, ja que es tracta de plataformes destinades a l'emmagatzematge de dades personals dels usuaris.

L'eliminació automàtica és una opció que es va començar a plantejar ja fa un any, i permet l'usuari utilizar els dispositius i webs de la companyia, però sense construir un arxiu immens de dades personals. Malgrat l'entrada en vigor d'aquesta mesura, actualment Google disposa mil milions d'usuaris arreu del món que hauran de canviar la configuració de privacitat per defecte i activar l'eliminació automàtica.

Pressió d'Apple amb la privacitat

La implementació d'aquesta mesura també respon en bona part a la pressió exercida per Apple. La companyia fundada per Steve Jobs aposta, cada cop més, per tecnologia que es basi al mínim en l'obtenció de dades dels seus usuaris. Apple defensa que, si els internautes tenen una privacitat garantida a internet, l'experiència com a client i usuari és més satisfactòria.

La pressió i competició amb Apple, doncs, ha fet que Google aposti per donar una major privacitat als seus clients. Per contra, l'eliminació automàtica permetrà que la companyia segueixi oferint contingut i serveis personalitzats a l'usuari, ja que només té en compte les dades personals.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —