Esports
Per Gerard Boada , Gisela Boada i Óscar Gallego
Publicat el 08 de febrer 2022

La Lliga Catalana d’eSports començarà a funcionar durant el primer semestre de 2022. La Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) és qui va crear la seva pròpia competició, farà aproximadament un any. El projecte compta amb el suport de la Generalitat, en concret amb el Departament de Polítiques Digitals, que va fer una inversió de 50.000 euros.

L’objectiu és que totes aquelles federacions esportives que tinguin un videojoc capaç de simular la seva pràctica esportiva s'hi puguin incorporar, segons declara al Diari la responsable de Secretaria General de la UFEC, Isabel Pérez Espinosa. 

La iniciativa porta un temps en inactivitat per problemes de gestió. Actualment, s’estan fent proves amb diferents motors per tal que funcionin les competicions. El plantejament va arribar l’any passat després que el Comitè Olímpic Internacional s'apropés als esports electrònics amb la creació del càrrec de direcció d’Esport Virtual.


“La pràctica de videojocs és una realitat a la societat”, afirma la responsable de Secretaria General de la UFEC, Isabel  Pérez


Tot i la problemàtica inicial, la Lliga Catalana d’eSports surt amb l’aspiració de ser un model innovador. “La pràctica de videojocs és una realitat en la nostra societat. Hi ha estudis que conclouen que els practicants de videojocs, en un percentatge molt alt, duen a terme una activitat esportiva que també realitzen en format digital”, afirma Pérez. 

El fet diferencial del projecte és l’agrupació de les diferents federacions esportives de Catalunya. La seva participació garanteix el principi de competitivitat, l’estructuració del consum digital sota hàbits saludables, gràcies als entrenaments digitals, i el desenvolupament del joc amb uns valors tradicionals de l’esport.

En aquesta primera edició hi participaran fins a deu federacions: beisbol, ciclisme, automobilisme, motociclisme, golf, escacs, bitlles, caça, tenis i futbol.  Són esports que tenen un videojoc que permet simular la seva pràctica, a diferència d’altres competicions com ara la Liga de Videojuegos Profesional. 


La UFEC considera un avantatge comptar amb les federacions, gràcies a la tradició i la reputació d’aquestes. Pérez Espinosa explica que “les federacions atorguen credibilitat, un fair play que altres organitzadors no poden tenir”. Les competicions seguiran un model de competició de lliga regular durant uns mesos per acabar en un quadre amb quarts de final, semifinals i final. 

A la Lliga Catalana d’eSports no només podran participar-hi els esportistes federats. També ho podran fer tots els aficionats als esports electrònics. El participant podrà competir en més d’un esport alhora. Tot i transportar el model esportiu general al digital per aprofitar els seus valors, l’UFEC aposta per una lliga mixta, en la qual la selecció es farà per nivell. En primera instància, no se separarà per gènere.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —