[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per ACN i Redacció
Publicat el 10 de juny 2020

La Comissió Europea reclamarà als gegants tecnològics que expliquin millor com combaten les notícies falses sobre la covid-19 amb informes mensuals que recullin quines accions duen a terme les plataformes d'Internet per "promocionar contingut autoritzat" i "limitar la desinformació" sobre la pandèmia. L'executiu europeu ja controla l'activitat de les plataformes en aquest àmbit, però ara els hi exigeix més "transparència".

L'alt representant i vicepresident de la Comissió, Josep Borrell, ha assegurat avui que "les campanyes de desinformació constitueixen una arma reconeguda dels agents estatals i no estatals", i que la Unió Europea "està augmentant les seves activitats i capacitats en aquesta lluita".

Des de Brussel·les asseguren que la pandèmia ha comportat una onada massiva d'informació falsa o enganyosa i algunes campanyes de desinformació de Rússia i la Xina. Per això, l'executiu europeu vol reforçar la seva lluita contra el fenomen de les notícies falses implicant els gegants tecnològics i ajudant els mitjans de comunicació. 

Sobre la decisió de Twitter d'advertir un tuit del president dels Estats Units, Donald Trump, la vicepresidenta de la Comissió Europea, Vera Jourová, ha assegurat que "és un bon exemple del que nosaltres recolzem. Twitter no va eliminar-lo, només va editar els fets, i això és pluralitat". Twitter va incorporar de forma inèdita un avís al tuit que va deixar visible en lloc d'eliminar-lo.

"Per combatre la desinformació hem de mobilitzar tots els actors rellevants, des de les plataformes en línia a les autoritats públiques, i donar suport als mitjans i verificadors de dades", ha afegit Jourová. L'executiu europeu també ha demanat als estats que utilitzin el pla de recuperació de la UE també per ajudar els mitjans de comunicació "fortament afectats per la crisi respectant la seva independència".

L'octubre de 2018, Facebook, Google, Twitter i Mozilla, així com associacions comercials que representen a les plataformes en línia, el sector de la publicitat i els anunciants van signar el Codi de Bones Pràctiques com a instrument autoregulador per combatre la desinformació. Microsoft es va adherir a aquest codi l'any passat.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —