[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per Redacció
Publicat el 08 d’agost 2020
Temps de lectura 3 minuts

Fa pocs dies Disney va anunciar la intenció d'estrenar 'Mulan' directament en la seva plataforma de streaming Disney+, saltant-se d'aquesta manera el pas tradicional de passar, primer, per la pantalla gran. Un fet que que ha posat en dubte si això es quedarà amb una anècdota o alterarà el negoci d'exhibició cinematogràfica que estem habituats.

Ho va anunciar Bob Chapek, el director executiu de Disney, i l'estrena tindrà lloc en Premium Video On Demand (PVOD), el pròxim setembre i amb un preu de 29,99 dòlars. Tot i això, Chapek ha deixat clar que aquesta maniobra, tot i ser una bona oportunitat per provar el funcionament del PVOD, no està destinada a convertir-se en el nou estàndard: "Després d'haver canviat les dates d'estrena diverses vegades, veiem 'Mulan' com una excepció i no com un intent de dir que hi ha una nova finestra oberta de model d'exhibició".

Es tracta d'una decisió que ja ha desencadenat crítiques dels seguidors i dels exhibidors del cinema, que estaven entusiasmats per veure la pel·lícula després d'ajornar-se l'estrena de finals de març. Paral·lelament, la companyia ha assegurat que la pel·lícula s'estrenarà simultàniament als cinemes als països on hagin reobert les sales i no hi hagi disponible Disney+.

La Federació de Cines d'Espanya, associació representativa del 80% del mercat de sales de cinema, ha confessat en un comunicat que "les sales de cine consideren que s'ha enganyat al públic que esperava poder gaudir de la pel·lícula en les sales de cinema, tal com es va publicar des del primer moment en què es va presentar el film".

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —