Cartells per promocionar el diari
Per Judit Tomás
Publicat el 16 de maig 2021

Avui es presenta La Rambla Diari, el mitjà digital que pretén informar del barri del Poblenou i que segueix les petjades d’altres diaris locals que ja existeixen a Barcelona i rodalies, com ara l’Andreuenc a Sant Andreu de Palomar, L’Independent de Gràcia o el Diari el Jardí de Sant Gervasi i Sarrià. Es farà una presentació el diumenge 16 a migdia al Casal de Joves de Can Ricart per explicar als veïns i veïnes que vulguin apropar-se de què tractarà el projecte. La publicació serà digital —de moment, almenys— i, a banda del web, tindrà presència a Twitter, Facebook i Instagram.

La Rambla Diari és un diari generalista dividit en les seccions d’actualitat (política, societat, cultura i esports) i d’altres més especialitzades sobre joves, història del barri o gastronomia, per exemple. A més, comptarà amb un apartat d’opinió, la idea del qual és que el diari pugui donar veu a la gent del barri i aconseguir generar i promoure l’opinió i el debat al Poblenou.

La seu es troba a La Flor de Maig, edifici modernista amb molta història i simbolisme. L’actual ateneu popular va ser una antiga cooperativa obrera, de les més importants de Catalunya als anys vint del segle passat, i es va convertir en un edifici públic que l’Ajuntament va clausurar fa uns anys. Tot i això, va haver-hi un moviment reivindicatiu molt fort al barri i l’ateneu es va acabar okupant.


“Jo vaig estar molt implicat en aquest moviment i vam acabar aconseguint que l’Ajuntament comprés l’edifici”, comenta al Diari de Barcelona Adrià Font, un dels fundadors de La Rambla Diari. “Creiem que era simbòlic tenir la seu allà, ja no solament pel que significa La Flor, sinó perquè és un espai on hi ha força moviment, activitats culturals, xarxa d’aliments, teatre, gent interessada i involucrada en aquest teixit associatiu més alternatiu... Al final tothom es troba a La Flor”, continua.

Marina Ballester, Andrea Claverol, Adrià Font, Pol Guixeras i Ona Queraltó són els fundadors de La Rambla Diari. Cadascú ve d’un àmbit diferent, però els uneix la seva passió pel món de la comunicació i del periodisme. Per altra banda, el mitjà comptarà amb una xarxa de col·laboradors i, en total, formaran una plantilla d’entre 10 i 15 persones.

Periodisme local al Poblenou

Fa uns anys al barri hi havia un mitjà anomenat Poblenou.org, amb un contingut força d’anàlisi i no tan generalista. “L’Andrea i jo volíem reimpulsar-lo, però el tema no va acabar de funcionar. Llavors, vam decidir fer una cosa totalment nova”, explica Font. És així com s’ha anat cuinant a foc lent aquest projecte des de l’estiu passat i que veu la llum ara al maig. “Si existís un diari del Poblenou, nosaltres no ho faríem perquè no tindria cap sentit. El fet, però, que hi hagi aquest buit és el que ens ha impulsat a dir 'vinga va, ho intentem i a veure com funciona'”, diu el fundador.

“L’essència del diari és el cooperativisme i la proximitat abans que la competitivitat”, afegeix Font. Ara per ara, La Rambla Diari es basarà en el treball voluntari, però hi ha la intenció en un futur que es pogués professionalitzar i remunerar la feina. “Primer volem assegurar que el diari funciona, que agafa dinàmica i no ser més ambiciosos del que podem”, explica al DdB.

"R de Ramblejar" és el lema de la campanya per promocionar 'La Rambla Diari'

Aquesta tendència d’impulsar el periodisme local es deu a la dinàmica, en general, dels mitjans de comunicació actuals. “Els mitjans no tenen un contacte directe o proper amb les persones i això sí que és un espai que els diaris locals poden cobrir; estar més connectats i arrelats amb el territori”, pensa Font.

La resposta del barri

“Estem molt contents perquè, personalment, no m’esperava que hi hagués tan bona rebuda al barri i la veritat és que bastanta gent ens ha felicitat pel projecte”, ens confessa Font. La Rambla Diari va iniciar un Verkami (ja finalitzat) per poder finançar el projecte en què demanaven 3.000 € i han aconseguit 4.145 €. Per promoure la participació, el mitjà oferia “recompenses” depenent el suport econòmic invertit. Des d’una bossa de roba a una ampolla de vi, un kit esportiu o agraïments al primer número.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —