nintenda
Per Edgar Navarro i Màrius Sin
Publicat el 30 de setembre 2021

L’anomenen el Camden barceloní, però és friquisme del segle XXI. L’espai de les Galeries Maldà (Portaferrissa, 22) amaga un univers de llum i de color en cadascun dels seus racons; des de la tenda de Harry Potter a la de Dragon Ball, passant per la de Naruto o la de Pokémon. Amb més d’una quarantena de tendes de marxandatge relacionat amb l’anime o el manga, aquestes galeries acullen un nou establiment: la Nintenda, el primer d’Europa basat en la companyia japonesa.

El Reino de Juguetes, empresa pionera en la creació de comerços temàtics i experiències úniques relacionades amb els videojocs, és la responsable de l’obertura d’aquest nou espai per als aficionats de la marca. Els fans poden trobar una gran varietat d’articles: des de peluixos i figuretes fins a gorres o samarretes amb la temàtica dels personatges més famosos, com Mario Bros o Zelda.

Una porta a l’univers Nintendo

La Nintenda obre les portes a les 11 hores. De cara al públic hi ha l'Edward Kurogiri, l’encarregat del negoci. De fons s’escolten els temes clàssics de Mario i Zelda, i s’hi respira un ambient que transporta al visitant als jocs de les cèlebres sagues. Sens dubte, una rebuda ben acollidora. "Està venint molta gent, i tothom ens diu que els encanta la tenda i els productes. Fins i tot ens demanen productes per veure si més endavant els podem tenir en estoc", explica l'Edward.

Alice Carroll, membre administrativa del Reino de Juguetes, explica al Diari de Barcelona com neix el projecte: "Sorgeix de la PokéTienda. Al poc d’obrir la botiga, molta gent ens venia a preguntar per productes de la franquícia de Nintendo. A partir d'allà vam dir: si ja hem obert una tenda de Pokémon, per què no obrir-ne una amb temàtica de Nintendo?”.


"Nintendo sap a què juga i juga sempre amb el mateix, però funciona molt bé jugant amb el que sap"


Per ara, el producte estrella de la Nintenda és el marxandatge. En aquest sentit, l'establiment no ha tingut problemes, ja que hi ha fabricants i distribuïdors que tenen la franquícia de Nintendo. Tanmateix, de cara al futur, l'objectiu és incloure-hi videojocs i consoles, “un producte molt sol·licitat”, indica l'Edward. Si bé el projecte de futur és ampliar el negoci, la comercialització de consoles i videojocs és un tema complex. "Calen unes llicències especials per poder vendre’ls, ja que els distribueix la mateixa companyia; així que encara estem en procés”, apunta l'Alice.

El carisma dels personatges

Si bé la marca japonesa és una de les més conegudes dins del món gamer, s’ha d’enfrontar a gegants com Play Station o Xbox, els quals compten amb una tecnologia superior. "Penso que en l’àmbit de videojocs, tant Play Station com Xbox venen més, ja que tenen un ventall més ampli de jocs. En canvi, quant al marxandatge, noto que Nintendo guanya a la competència. Quan et pregunten per les seves icones, de seguida penses en Mario o en Link; té personatges més entranyables”, desenvolupa la membre administrativa a aquest mitjà.

"Nintendo sap a què juga i juga sempre amb el mateix, però funciona molt bé jugant amb el que sap", conclou. "Nintendo coneix molt bé el seu públic i sap com reinventar-se sense perdre la seva essència", sentència l'Edward.

El responsable explica la seva experiència com a treballador de la Nintenda, una oportunitat que no tenen tots els fans: “És una passada. M’encanta poder treballar aquí; el fet de poder veure la teva infància i el teu present, parlar amb els clients i poder aconsellar-los perquè entens el que vens i ho gaudeixes tant com ells. És increïble”.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —