[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Publicat el 15 de setembre 2020

L'art no s'acaba en els llenços als museus, internet ens ofereix una àmplia gamma d'artistes, il·lustradors i dissenyadors que presenten la seva feina. Però no és estrany llegir missatges crítics per part d'aquests artistes, que denuncien que en molts casos, els seus clients esperen que la feina es faci gratuïtament. El treball artístic no mereix ser pagat?  

La feina i l'esforç es remuneren

L'usuari de Twitter @AleoGFX, dissenyador gràfic, va publicar una piulada on denunciava que un Youtuber amb més d'un milió de seguidors li estava donant llargues per pagar-li uns dissenys de miniatures pels seus vídeos. A la conversa que publica podem veure com el client li pregunta "175 euros per 7 miniatures"? Aquest és un dels problemes als quals s'enfronten aquests artistes, la seva feina es menysté i molta gent considera que els preus que posen a la seva feina són desorbitats. Però com bé diu Aleo al seu perfil ,"faig dissenys a Photoshop i cobro per ells".

Aquest és només un dels molts casos que s'han denunciat a les xarxes. Un altre exemple és l'ex-participant d'OT Luís Cepeda, que va protagonitzar una polèmica a Twitter quan va demanar als seus seguidors que li dissenyessin un cartell pels seus propers concerts. Mentre que molts van participar, altres van criticar al cantant per demanar un "favor" i no oferir-se a pagar res.

 

Ana Jiménez (també coneguda com a Mercrominah), fa il·lustracions satíriques sobre la feina, relacions, influencers, etc. S'autodefineix com a hater i les seves vinyetes es caracteritzen per un humor negre constant. Mercrominah explica que és "massa comú" que les marques esperin que treballis gratis: "He arribat a rebre més de deu mails d'una agència de matalassos. Després d'explicar-me tot el que havia de fer, em van dir que em regalarien un matalàs a canvi. Em va semblar un insult", explica al Diari de Barcelona.

 

La visibilitat no és exclusiva

No hi ha res de dolent en fer alguna feina gratis sí els artistes així ho consideren, Nazaret és una d'elles: "he fet dibuixos per amics i per aquells projectes en els quals he cregut". Jiménez comparteix aquesta idea "he fet vinyetes per marques que faig servir molt i que m'agraden. Són sobretot marques amb les quals he tingut un tracte agradable".

Però totes dues diuen que pagar "per visibilitat" no els aporta res. Jiménez diu que no li fa falta: "Considero que la visibilitat que necessito me l'he de donar jo mateixa. Per sort tampoc ho necessito". Això sí, explica que si una persona ho necessita, és correcte, "però que mai no oblidi que és millor tenir seguidors fidels i del teu estil que gent fent soroll però que no entén la teva feina". Nazaret hi està d'acord: "La visibilitat no és una cosa exclusiva, ja que si fas servir correctament les xarxes socials, tu mateixa la pots aconseguir", diu.

 

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —