[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per Redacció i EFE
Publicat el 01 d’agost 2020

Ja no hi han cues quilomètriques al llarg de la nit. Tampoc vigilants de seguretat famosos per denegar l'entrada a moltíssima gent: la discoteca de música tecno Berghain ha desaparegut durant uns dies per convertir-se en una exposició artística.

Les mesures de prevenció contra la Covid-19 van provocar que el març passat es clausuressin clubs nocturns a Berlín, la capital mundial de la música tecno. Ara, amb una situació d'incertesa sanitària, el club més famós de la ciutat s'ha tornat a fer un lloc en el mapa amb l'exposició sonora, Eleven songs, el nou projecte de Tamtam.

Tamtam, format per Sam Auinger i Hannes Strobl, ha apostat per utilitzar l'interior del curiós edifici -una antiga planta energètica- per reproduir sons molt diferents dels que se senten habitualment, creant una sensació de tranquil·litat i repòs. Els assistents s'endinsen en un espai de dues plantes molt grans, fosques i pràcticament buides, amb un aforament màxim de 50 persones, lluny de les 1500 que cada divendres hi van a ballar.

Markus Steffens, un dels creadors artístics, ha explicat que l'assistència limitada forma part de l'experiència. "Podríem haver permès l'entrada de 150 persones aquí", ha dit Steffens, però l'exposició requereix que la gent utilitzi l'espai i que es mogui. Pels organitzadors el Berghain no és simple edifici, si no que és un "instrument" a través del qual els sons d'animals, avions o helicòpters cobren un sentit al reverberar pels altaveus.

El Berghain no perd popularitat

Tot i la nova direcció que ha pres el local, els clients continuen acudint en massa al recinte. Amb l'aforament màxim tan reduït i amb una exhibició en la qual es poden passar un gran nombre d'hores, les cues ja han començat a formar-se abans que l'exposició obri les portes.

Steffens ha assegurat que la recepció de l'exposició està sent positiva, però apunta que molts dels espectadors "només venen per poder entrar i veure l'edifici per dintre", ja que l'entrada a la discoteca és molt exclusiva.

De fet, en circumstàncies normals està prohibit fotografiar el local o gravar-hi vídeos, una cosa que sens dubte ha contribuït en popularitzar el local. Tant és així, que fa uns mesos, amb el Berghain tancat, es va fer viral una web que permetia a l'usuari provar si, en circumstàncies normals, l'haurien deixat entrar al club. Com en la vida real, la resposta va ser majoritàriament negativa.

Ara, amb l'exposició les condicions d'entrada són molt més laxes, només s'ha de pagar i esperar durant unes hores. Tot i així, el que més crida l'atenció és poder entrar a l'interior de l'edifici, i sobretot, ensenyar a través de les xarxes socials que hi has accedit.


L'estructura austera de ciment, amb tan sols l'ull del déu egipci Horus, en un dels pilars, suscita fascinació entre alguns dels assistents que, segons ha confessat Steffens, "venen només a fer-se una sessió de fotos".

Ja sigui per fer-se sessions de fotos o per gaudir de l'experiència artística, les portes del Berghain estaran obertes fins demà, ja que les restriccions del coronavirus impedeixen tornar a obrir el temple del tecno. El club ha habilitat avui el seu jardí, on els fans del tecno i de la història del mateix Berghain poden esperar a la cua per entrar. Tindran aquesta vegada alguna garantia d'èxit?

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —