Els directors Paula Ortiz, Paco Plaza, Rodrigo Cortés i Rodrigo Sorogoyen al Festival de Sitges
Els directors Paula Ortiz, Paco Plaza, Rodrigo Cortés i Rodrigo Sorogoyen al Festival de Sitges
Per ACN
Publicat el 10 d’octubre 2021

Paula Ortiz, Rodrigo Cortés, Paco Plaza i Rodrigo Sorogoyen han actualitzat i reimaginat quatre capítols de la popular sèrie Historias para no dormir de Chicho Ibáñez Serrador, que va arrencar a mitjans dels anys 60 a TVE. Ortiz ha destacat que els capítols es mouen en el llindar entre el que és i no és real. "En aquest lloc és on m'agradaria situar les meves històries, el lloc on tot és possible", ha assegurat.

El asfalto, de Paula Ortiz; Fredy, de Paco Plaza; La broma, de Rodrigo Cortés; i El doble, de Rodrigo Sorogoyen s'han projectat i presentat al Festival de cinema de Sitges. Els episodis formen part de la secció Oficial Fantàstic Especials, i els productors ja han anunciat que es preveu que la sèrie tingui continuïtat.

El director Alejandro Ibáñez ha explicat que a Historias para no dormir han donat llibertat a cada director per a què fes seva la història. El director també ha assegurat que han mantingut l'esperit de Chicho Ibáñez Serrador en la forma de fer i narrar les coses. Cortés ha reconegut que es tractava d'agafar la premissa original per a "fer-la volar a una direcció diferent". L'actualització, ha assenyalat, s'ha fet sola, ja que tots formen part del moment actual i d'una forma d'expressar i narrar molt personal.

Un projecte irresistible

Alejandro Ibáñez també ha assegurat que tots els directors estan apassionats amb el treball del seu pare i que no va ser gens difícil convèncer-los perquè se sumessin al projecte. Sorogoyen ha admès que quan li van proposar formar part del projecte ho va veure clar. "Em venia molt de gust aquest format, que no és una pel·lícula pel que fa a la duració i permetia divertir-nos i fer un producte d'entreteniment".

Per la seva part, Paco Plaza ha dit que volia convertir a Chicho en un personatge de ficció a Freddy. "Participar en aquesta sèrie em servia per fer un homenatge" al cineasta, ha dit, Plaza sobre Chicho, qui considera un dels seus grans mestres.

 

La Broma

La Broma, amb guió i direcció de Rodrigo Cortés, és una reelaboració lliure de la història original d'Ibáñez Serrador, la qual reuneix Eduard Fernández, Nathalie Poza i Raúl Arévalo en un triangle de personatges disposats a trair-se entre ells pels seus propis interessos.

El Doble

Rodrigo Sorogoyen dirigeix El Doble, un relat protagonitzat per David Verdaguer i Vicky Luengo. La història trasllada als espectadors a un món futurista i deshumanitzat, en el qual la intel·ligència artificial i les màquines ocupen un enorme i creixent espai en les relacions humanes. Sorogoyen és l'autor del guió amb Daniel Remón.

Freddy

Paco Plaza dirigeix Freddy, que compta amb la participació de Miki Esparbé, Adriana Torrebejano i Carlos Santos. Aquest episodi s'ubica al rodatge de la sèrie original quaranta anys enrere, on el ventríloc protagonista estableix una inquietant relació amb el seu ninot. Beto Marini i Plaza signen el guió.

El Asfalto

El Asfalto està dirigit per Paula Ortiz i té la participació com a protagonistes de Dani Rovira i Inma Cuesta. Manuel Jabois i Rodrigo Cortés són els autors d'un guió que combina el suspens i el surrealisme.

A preguntes dels periodistes, els productors han anunciat que la seva intenció és que la sèrie tingui continuïtat i hi hagi més temporades, però de moment estan esperant veure la reacció del públic. Historias para no dormir és una producció de VIS i les productores Prointel i Isla Audiovisual per a Amazon Prime Video i RTVE.

 

"Imaginació sense murs"

Per altra banda, Ortiz ha dit que el concepte de cinema de dones li sembla esfereïdor. "El que va ser en un moment nomenar la presència de les dones al cinema a la pràctica no m'agrada, ja que és una caixa molt petita que et deixa reclusa amb unes històries i personatges" molt marcats.

Ortiz ha declarat que aposta perquè la seva imaginació no tingui murs i ha alertat que la crida de la presència de dones al cinema es quedi reduïda a "pel·lícules de dones" on sempre hi hagi una mare, un amor i una història romàntica. "Què passa si vull fer la tercera guerra mundial o l'aniquilació d'una espècie alienígena?", ha preguntat. Ha alertat que, sempre que les etiquetes restringeixin la imaginació, hi ha un problema.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —