Les conselleres Vilagrà i Garriga han presentat la nova plataforma que tindrà un pressupost de 30 milions d'euros.
Les conselleres Vilagrà i Garriga han presentat la nova plataforma que tindrà un pressupost de 30 milions d'euros.
Per Redacció
Publicat el 16 de març 2023

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha presentat aquest dimecres el projecte d’una nova plataforma de continguts en streaming en català. La nova OTT (sinònim de plataforma d'streaming) serà gratuïta i està previst que arribi a les nostres pantalles aquest setembre, tot i que no estarà completa fins a l’any 2024. Aquest projecte de 30 milions d’euros té l’objectiu de garantir l'accés de la ciutadania a continguts en català de qualitat en l'entorn digital.

La plataforma oferirà vídeo a demanda, però farà el pas cap als canals en directe, videojocs i música, amb continguts més propers als joves com sèries, informació, esports o col·laboracions amb creadors de contingut en català. Tot i que es planteja com un projecte més cooperatiu, obert a les aliances amb el sector audiovisual, s’espera que la plataforma pugui competir amb els gegants del sector. 

La plataforma neix com una aposta de la CCMA per impulsar l’ús del català a les plataformes, on té una presència mínima. Tot i que a la ràdio l'oferta està més equilibrada —48% en català vs. 52% en castellà—, a la televisió i a l’àmbit de l’streaming hi ha molt marge de millora. 


Font: Consell Audiovisual de Catalunya (dades de 2020 i 2021)

Les conselleres de la Presidència, Laura Vilagrà Pons, i de Cultura, Natàlia Garriga, han remarcat la importància de fer un pas endavant en l’àmbit digital català: “El contingut audiovisual sota demanda ha vingut per quedar-se, i que la Corporació posi a l’abast de tothom continguts de qualitat i en català és molt important per a la llengua i per a la cultura catalana”, ha dit Garriga.

"Allargar la mà" a altres operadors

Per la seva banda, la presidenta de la CCMA, Rosa Romà, creu que la plataforma "vol connectar per arribar a tothom", segons que recull l'ACN. Per al conseller Lluís Garriga, l'OTT vol ser la "peça clau" del nou model de distribució dels continguts de la CCMA, que obligarà l'ens a definir "nous models de producció i organització", definint una "nova relació" amb el sector audiovisual.

Per a la consellera Àngels Ponsa, l'objectiu és que la Corporació continuï sent un element "central" de l'ecosistema audiovisual i un motor de la indústria. "Volem allargar la mà a la resta d'operadors i creadors de contingut audiovisual per caminar plegats en un entorn digital que és universal. Amb el català o busquem sinergies o ho tindrem tots molt complicat. La plataforma de país serà el nostre gran aparador al món i la llengua és l'ànima que li dona sentit", ha conclòs.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —