[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per Emili Serra
Publicat el 21 de novembre 2020

Poesia, humor i música

Les Jam de poesia a micro obert són un clàssic del Club Cronopios. La sala, veïna del MACBA, és un escenari ideal per descobrir nous talents barcelonins i no només pel que fa a la poesia, sinó també per a l’humor i la música. Ara, per culpa de les restriccions sanitàries, s’ha hagut de traslladar al seu canal de Youtube, on a més de la sessió d’aquest dissabte 21, també es poden revisitar altres activitats virtuals del club. La jam d’aquesta setmana, que tindrà lloc a les 22.00, també comptarà amb artistes internacionals. I és que, si alguna cosa bona podem extreure de la virtualitat, és que amplia l’abast geogràfic: el Cronopios també acollirà artistes de països com l’Argentina, Xile o l’Uruguai.

L'escenari del Club Cronopios, abans de traslladar-se al format virtual

Els reptes geogràfics, a través de l'art audiovisual

La Fundació Antoni Tàpies, en col·laboració amb la Han Nefkens Foundation, acull la primera mostra indiviual d’Aziz Hazara. Nascut l’any 1992 a Wardak, Afganistan, el jove artista interdisciplinar treballa entre el seu país natal i Gant, Bèlgica. L’exposició es titula "The Restless Echo of Tomorrow" i consta de diferents instal·lacions de vídeo, fotografies i textos. A través de les peces, Hazara tracta temes com la memòria, la identitat, el conflicte, la vigilància, la geopolítica i la migració. Les qüestions neixen del seu país natal, però es poden entendre en un significat més ampli. En aquest sentit, el mateix artista explica: "L’exploració visual està profundament imbricada amb la geopolítica i el conflicte interminable que assola el meu Afganistan natiu. No obstant això, la importància d’aquestes qüestions desborda les especificitats geogràfiques i adverteix d'una situació contemporània que és compartida a escala global”. L’exposició es podrà visitar fins al 24 de gener.

'Boy Echo', d'Aziz Hazara

Pensar el futur tot revisant el passat

El Festival Clàssics, organitzat per la Casa dels Clàssics i dirigit per Sira Abenoza, és un dels molts certamens que s’ha hagut d’adaptar a la situació sanitària per tal de sobreviure. Amb el nom de Reset, el Festival proposa un recorregut en línia a través de les següents etapes: passat, present i futur. Com bé expliquen des de l’organització, els moments de crisi ja han estat el fil conductor de molts clàssics en el passat.

En aquesta primera part s’inclou una selecció d’obres de pensadors, escriptors i artistes clàssics que van viure moments de crisi o pandèmia i que reflexionen sobre el naixement d’un nou món. En el present tindran lloc diversos esdeveniments on dialogaran les obres tradicionals amb l’actualitat, en conferències, pel·lícules (a través d’un canal de Filmin) o música. En el futur, el visitant tindrà l’opció de deixar empremta i opinar sobre el món que vindrà. Alguns dels artistes implicats són Gilles Lipovetsky, David Fernàndez, Rob Riemen, Begoña Román, Carlota Olcina, Pol López, Ingrid Guardiola, John Thackara o Estel Solé. Avui, divendres 20, és el torn del diàleg entre els músics Maria Arnal i Joan Magrané.

Fabra i Coats estrena temporada

Fabra i Coats: Centre d'Art Contemporani de Barcelona estrena temporada amb dues exposicions. Les mostres funcionen de manera autònoma, però se’n pot fer una lectura conjunta, amb un missatge comú sobre què implica tenir o no tenir veu. D'una banda, s’hi exposa "to llengua boca", un recull de la producció audiovisual de l’artista holandesa Wendelien van Oldenborgh. Aquesta és la primera retrospectiva de la seva trajectòria artística: és tracta d’una exposició que fa una mirada al passat colonial i els conflictes de raça, gènere i classe.

L'exposició "to llengua boca", de l'artista Wendelien van Oldenborgh

Al la fàbrica de Sant Andreu també es pot trobar "Coses que les coses diuen", una selecció d’objectes amb la capacitat d’escriure la història humana. Adrià Julià, Annette Kelm, James N. Kienitz Wilkins, Sarah Ortmeyer, Eulàlia Rovira, Francesc Serra i Dimas, Stuart Whipps i Haegue Yang són els artistes que firmen l’exposició, juntament amb l’Associació d’Amics de la Fabra i Coats, que també exposa una tria de coses significatives que formen part del seu fons. Totes dues exposicions es podran visitar fins al 17 de gener del 2021.

Tornar al cinema

Després d’un mes tancats per les últimes restriccions del Govern per frenar els contagis, dilluns 23 reobren els cinemes, els teatres i les sales de concert amb un aforament del 50%. És una bona oportunitat per donar suport als equipaments culturals independents, que des de l’esclat de la pandèmia viuen una situació complicada i que encara són a l’espera dels nous ajuts del Govern. Una de les estrenes més destacadas de la cartellera, abans de l’últim tancament dels cinemes, va ser The Human Voice d’Almodóvar. Per altra banda, Sentimental, de Cesc Gay, havia d’arribar a les sales el dia del tancament, però a partir de dilluns podrà tornar a rebre espectadors.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —