Lewis Hamilton, Max Verstappen i Fernando Alonso | EFE
Lewis Hamilton, Max Verstappen i Fernando Alonso | EFE
Per Edu Boada
Publicat el 21 de novembre 2021

Estic bastant convençut que s’han acabat ja tots els símils per explicar els girs de guions que ens està regalant aquesta temporada. Si el cap de setmana passat la noticia era que Hamilton hauria de sortir últim de la classificació i amb una sanció de cinc llocs a la cursa; aquest cap de setmana li tocava rebre, merescudament, a Max Verstappen.

Quan faltaven dues hores per al gran premi sortia la notícia, el neerlandès rebia una penalització de cinc posicions per ignorar una bandera groga a la Q3. Així que, començava el gran premi amb un altre plot twist. Verstappen passava de segon a setè. Qui també, rebia, un dia més, era Valtteri Bottas, que passava de tercer a cinquè. El gran beneficiat de tot això? Fernando Alonso que sortia tercer.

Tanmateix, tots aquests jocs de posicions s'esvaïen en un tres i no res. L'estrella de RedBull necessitava poc més de 400 metres per desempallegar-se de Bottas, Norris i Sainz i col·locar-se quart. Pocs girs més tard, ja estava segon. Verstappen i Hamilton començaven la seva cursa a part de la resta.

I, tot i que el GP de Qatar se’ns havia promès com a espès i amb pocs avançaments, les primeres voltes ho desmentien. Veiem avançaments a la recta principal, corbes tancades amb pilots emparellats... però no us enganyaré, a mesura que els pneumàtics començaven a minvar, les distàncies es feien més grans i arribava aquella cursa feixuga que s’havia predit.

No obstant això, Mercedes i RedBull estaven disposats a posar emoció. Començava el ball dels pitlanes: entrava Verstappen per intentar fer l'undercut. I just a la volta següent entrava Hamilton per minimitzar l'estratègia dels austríacs. Tot i l'intent tot continuava igual. 

I per això, mentre els dos competidors pel campionat es llegien les estratègies, Fernando Alonso es trobava a terra de ningú. En una tercera posició molt important. L'asturià estava gestionant els pneumàtics millor que ningú i podia fer una aturada molt tard per intentar posar pressió als escuders de RedBull i Mercedes.

Encara que Verstappen i Hamilton s'estiguin jugant el campionat del món, també està en joc el campionat de constructors. I com sempre els actors secundaris tenen un paper clau en aquest apartat. Bottas i Pérez havien d'apropar-se als seus dos companys d'equip al capdavant de la carrera per esgarrap els màxims punts possibles.

Però, un cop més la mala sort queia a casa de Bottas, que després d'una molt bona primera part de la cursa, a la volta 30, punxava els neumàtics. El finlandès feia malbé la roda i l'aleró davanter i deixava la tercera posició a Checo Perez.

Mentrestant, Verstappen cansat de no veure a Hamilton, decidia posar una mica d'emoció a la cursa i tornava a passar per box. Ho feia per intentar anar amb la màxima seguretat fins al final i veure si podien enganyar als Mercedes. Tot i l'intent, els Alemanys no queien en el parany i calcaven l'estratègia al pitlane.

Arribàvem a les últimes 10 voltes i amb Bottas fora de combat l'únic que podia boicotejar el doble podi dels de RedBull era Fernando Alonso. L'asturià s'havia col·locat tercer a 25 segons del mexicà. Pérez havia passat per box per assegurar l'arribada a meta després de veure com les gomes anaven punxant-se. Mentrestant, Fernando havia d'aguantar amb un pneumàtic amb més de 30 voltes.

I com ja havia dit al principi, a un ja se li han acabat els adjectius cinematogràfics per definir els girs de guió d'aquesta temporada. Era la volta 54, en quedaven 3, les punxades s'incrementaven i Latifi quedava fora de combat en perdre el pneumàtic. Així doncs, apareixia el Virtual Safety Car i tots els cotxes havien de baixar el ritme al 40%, la qual cosa permetria a Fernando Alonso mantenir la tercera posició i pujar al podi. Cosa que no feia des del GP d'Hungria l'any 2014. Fernando Alonso amb 40 anys tornava al més alt de la graella i demostrava que té un pla per 2022.

Queden dues curses, i un no vol que s'acabi mai aquesta temporada. Hamilton torna a pujar al més alt del podi, encadenant així dues victòries consecutives per primera vegada des del maig d'aquest any, i li retalla uns quants punts més al líder. Ara la diferència són 8 punts. Verstappen tanca el GP amb un segon lloc i la volta ràpida després de sortir setè, i Fernando Alonso, el pilot del dia, puja al tercer lloc del podi per demostrar aquella màxima de "quien tuvo, retuvo".

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —