F1
Per Eduard Boada
Publicat el 11 d’octubre 2021

Com si la Formula 1 li degués quelcom als aficionats, algú des de direcció va decidir crear una temporada digna de Hollywood. El menú per aquest cap de setmana era pluja —per cinquè cop aquesta temporada, més que en les últimes quatres temporades juntes— i remuntada, en aquest cas fallida per part de Lewis Hamilton. Després de 58 girs al sempre especial Gran Premi de
Turquia, Valtteri Bottas tornava al lloc més alt del podi, acompanyat pels Red Bull de Max Verstappen i Sergio Perez.

Si Sochi va ser el gran premi en què Verstappen posava el seu títol en joc canviant el motor i sortint últim, aquest cap de setmana li tocava arriscar a Lewis Hamilton. Tothom sabia que el britànic hauria d'assumir 10 llocs de penalització per canviar també el motor; així que dit i fet, Hamilton feia la pole position dissabte, la 102 de la seva carrera, i sortia onzè diumenge. La millor posició possible tenint en compte la penalització.

Començava el gran premi i ho feia amb tota l'acció que podíem demanar. Verstappen, que sortia segon, no arribava a passar a Valtteri Bottas, que ocupava el primer lloc. L'aigua del sòl impossibilitava la visibilitat, mentre tots els monoplaces intentaven trobar traçades totalment inusuals per aconseguir una posició estratègica, per poder obrir espai i no veure's atrapats en l'esprai aquàtic que desprenen els Formula 1. En aquestes primeres voltes no podien faltar els tocs i les giravoltes. Gasly picava amb Alonso, el qual un parell de voltes després faria trompejar Mick Shumacher i al final tot es resoldria amb sancions de 5 segons per tots dos infractors.

A partir d'aquell moment dos pilots serien els protagonistes de les imatges del gran premi. Per una banda Carlos Sainz, escollit pilot del dia, que després de sortir des de l'última línia de la graella aconseguia amb poc més de 15 voltes escalar a la novena posició i tancar el cap de setmana vuitè. I l'altre home que centrava totes les mirades era, com no podia ser d'altra manera, Lewis Hamilton. No obstant això, el líder del campionat començava la cursa de forma pausada, conscient que això era una marató i no calia prendre cap risc innecessari.

Mentrestant, l'aigua no tenia cap mena d'intenció d'esvair-se de l'asfalt. Així doncs, tothom als garatges estava aturat. Tothom estava a l'expectativa de com reaccionarien els pneumàtics intermedis i quina seria la millor estratègia. Passaven les voltes i el primer a arriscar era Daniel Ricciardo que, després d'un mal cap de setmana, hi entrava tot just a la volta 25 per intentar sortir de les últimes posicions i amb un undercut aproximar-se a la zona de punts.

No seria fins a deu voltes després que començaria el ball al pitlane. Norris, Sainz, Bottas i Verstappen hi entraven. Es mantenien fora Hamilton i Leclerc. I és que el de Mònaco liderava el gran premi i volia esgotar totes les opcions per intentar sumar els 25 punts de la victòria, però la forma en com desgasta els pneumàtics aquest Ferrari feia impossible que pogués aguantar fins a la bandera de quadres amb les gomes de pluja. 

Hamilton afegia èpica a la seva cursa i continuava sense passar per box a falta de 20 voltes. Era la volta 43 i els enginyers de Mercedes avisaven el campió del món que calia entrar a canviar pneumàtics, però ell tossut s'hi negava. No seria fins a la volta 51 (de 58), que els alemanys obligarien Hamilton a entrar. Els riscos de punxar una roda eren massa elevats. La dicotomia es trobava entre un possible tercer lloc o assegurar la cinquena plaça i uns punts molt valuosos pel campionat.

Al final la fredor dels de Toto Wolf s'imposava sobre la visceralitat del pilot britànic i aquest acabava entrant a boxes a falta de 6 voltes per finalitzar la cursa. Una decisió que durant les ultimes voltes Hamilton criticava durament, ja que després de perdre el podi, gairebé perdia la cinquena plaça en detriment d'uns molt ràpids Pierre Gasly i Lando Norris.

Finalment, Bottas tornava al més alt del podi, i el seguien Verstappen i Cheo Pérez. Leclerc, que havia liderat la cursa, consolidava la quarta posició i la remuntada de Hamilton acabava amb un cinquè lloc. 16 curses de 21 completades i tornem a tenir canvi de lideratge, Verstappen acaba el Gran Premi de Turquia per davant i tot continuarà d'aquí a dues setmanes a casa dels amos dels girs de guió. Diumenge 24 d'octubre tornarà aquesta apassionant temporada de Fórmula 1 amb el Gran Premi dels Estats Units.


Resultat de la classificació.

 

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —