[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per EFE i Redacció
Publicat el 10 de gener 2021

El grup català Stay Homas es presenta aquest dijous a Logronyo en el seu primer concert de l'any, i un dels primers de la seva història, com a l'obertura d'un 2021 carregat d'expectatives per confirmar el fenomen mundial en què els seus tres joves membres es van convertir, amb les fresques i divertides cançons presentades en ple confinament.

No obstant això, ells mateixos admeten que encara que "tristament, tot es redueix a si un és optimista o pessimista" i a que "poques coses, en realitat, depenen del que facis, en el cas de la cultura i la música molt dependrà de la gestió que es faci i del paper que se li vulgui donar".

Així ho ha assegurat Klaus Stroink, un dels membres d'aquest grup barceloní, que es va donar a conèixer gairebé com una anècdota: tres companys de pis que cantaven des d'un balcó i utilitzaven objectes quotidians de casa per fer música durant el confinament; a més van decidir donar nom al seu grup amb un "gest de complicitat" a la norma de quedar-se a casa, stay home en anglès. Per això van adoptar el nom Stay Homas.


Tots tres, Rai Benet, Guillem Boltó i Stroink van publicar cançons en ple confinament, gravades al terrat de casa seva, algunes amb cameos d'artistes més coneguts, van cridar l'atenció de mitjans de comunicació de tot el món i van ser versionats per Michael Bublé.


La cultura, un bé essencial

Durant el confinament "es va dir que la cultura era un bé essencial i, en concret, a Catalunya es va decretar com a tal, però costa molt que hi hagi un suport real en aquest sector sector i a la gent que ha perdut la feina amb això", lamenten. 

A més, la necessitat d'ajudes a la cultura s'uneix en aquest moment a altres qüestions, com avançar en la vacunació o en tests ràpids per afavorir l'assistència a concerts, com els que ells ja tenen previstos, a partir d'abril, en una dotzena de ciutats espanyoles i en diversos països d'Amèrica del Sud, a més de Londres, París, Brussel·les i Milà.

Mateix tarannà

A l'escenari, ha detallat Stroink, "seguirem amb el mateix concepte i utilitzant instruments casolans com galledes o tapes d'olla, i fins i tot cadires de la terrassa" encara que per la seva gira preveuen alguns canvis.

Aquest procés de portar la terrassa a l'escenari, ha explicat, ha tingut algunes complicacions, però "era l'opció més òptima i lògica perquè no cal transformar l'estructura dels temes, ja que són tal com es van concebre i perquè la gent ens ha vist així i no volíem oferir alguna cosa molt diferent".

"Agua"

D'altra banda, el cantant ha parlat sobre la seva pròxima gira, en què presentaran el disc "Agua", amb el qual fan referència a una expressió cubana equivalent a l'olé del flamenc: "La gira és increïble, una bogeria", però "no ve de gust emocionar-se en excés perquè és poc creïble que estiguem fent aquesta gira (rialles)", a més que "tot dependrà del que es pugui fer durant aquests mesos, de com es pugui actuar o de si cal preveure portar els concerts a altres espais i a altres mesos". 

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —