[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Publicat el 23 d’agost 2020

“Stop busos”, clama una pancarta al balcó d’un tercer pis d’un bloc a Ronda Universitat, a tocar de Plaça Catalunya. Fa ja més de cinc anys que la plataforma SOS Ronda Universitat demana mesures a l’Ajuntament de Barcelona per disminuir el trànsit d’autobusos urbans, autocars, minibusos, etc. del carrer, però les solucions segueixen sense arribar.

Abocador d'atobusos

Son més de 50 les línies les que operen en els 450 metres de longitud que fa la Ronda Universitat, el que suposa més de 400 expedicions diàries i 8.000 usuaris. Els veïns denuncien que el carrer s'ha convertit en una estació d'autobusos encoberta més que un lloc de pas. Són tants els busos que passen per l'estació Ronda-Balmes que alguns d'ells han de parar en doble fila per poder fer pujar i baixar els passatgers, ja que no tenen lloc a les parades. ""Ara ja podem dir que és una estació oficial", diu Màrius Armengou, portaveu de SOS Ronda Universitat al Diari de Barcelona. "Paren gairebé tants autobusos com a l'estació del Nord", afirma.

Qualsevol persona que hagi passat per aquest tram del carrer podrà confirmar les importants aglomeracions i cues de gent que es formen a la vorera cada dia per poder agafar l'autobús. La plataforma veïnal es queixa també del soroll dels autobusos que estan tota l'estona amb el motor encès, cosa que també crea un focus de contaminació. "Els 8000 usuaris als que més afecta, perquè estan a peu de carrer respirant els fums directament dels autobusos", diu Armengou. Quan acaba el dia, els busos nocturns i els camions de mercaderies continuen contaminant i fent soroll: "A més d'hotels i pisos turístics, a la Ronda i al carrer Balmes encara hi ha veïns que volen dormir, cosa que sembla sorprendre a algunes regidores de mobilitat", denuncia.

La quantitat de busos que s'aturen al carrer és constant durant tot el dia. Foto: SOS Ronda Universitat

Un problema sense solució
Els veïns del carrer porten més de 20 anys amb aquesta lluita, i des de la plataforma afirmen que l'Ajuntament es va comprometre a principis del 2019 a prohibir que els autobusos turístics s'aturessin a la Ronda Universitat, cosa que no s'ha complert. De la mateixa manera, denuncien que el consistori els va dir que s'eliminaria una de les parades de bus, que encara continua allà. "Ens van dir que no es va poder fer perquè van rebre pressions molt fortes de la companyia de l'autobús", explica el portaveu. 

"Tenim la ciutat en mans d'incompetents", declara Armengou. Però el problema no és només de l’Ajuntament, perquè "és la Generalitat qui dóna les llicències dels busos i cobra una pasta per aquestes concessions", diu. Des de SOS Ronda Universitat plantegen solucions per treure la pressió del centre: "No cal deixar a tothom a Plaça Catalunya, les línies es poden distribuir per la resta de la ciutat, Plaça Espanya, Glòries, etc. i que la gent agafi altres transports públics per arribar a la feina", proposen.

A més, l'Ajuntament vol ampliar les voreres, però la plataforma considera que això crearia encara més problemes. Diuen que és un dels carrers principals de la ciutat i, per tant, hi ha molt tràfic de vehicles i persones durant pràcticament totes les hores del dia, i que treure dos carrils de circulació als vehicles només crearà més problema de tràfic, soroll i contaminació

Si des del vostre balcó veieu dibuixos, pancartes, banderes interessants als balcons veïns, no ho dubteu i feu-nos-els arribar. Podeu fer-ho a través de les nostres xarxes socials (Twitter, Instagram i Facebook) o per correu electrònic (diaridebarcelona@upf.edu).


 


 

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —