TikTok incorpora el català en els subtítols dels anuncis - Diari de Barcelona

Llengua i tecnologia
TikTok incorpora el català en els subtítols dels anuncis
L'aplicació treballa per oferir una opció en català amb el suport del Departament de Cultura: "està avançant a bon ritme"
TikTok ja permet incloure el català en els subtítols d'anuncis d'empreses i institucions emesos en aquesta llengua. Fins ara, la plataforma de vídeos curts requeria subtitular en castellà aquestes peces publicitàries. Segons informa el Departament de Cultura, la xarxa social també prepara i "està avançant a bon ritme" la incorporació del català com a opció lingüística en la interfície de l’aplicació i en el menú per a subtitulacions de contingut orgànic. TikTok s'afegiria així a altres aplicacions i xarxes que incorporen el català, com Twitter, Facebook, Signal, Telegram, Whatsapp, YouTube, Badoo, i la majoria de serveis oferts per Google, "responent a la demanda que moltes empreses i particulars havien formulat", diu el Departament.
👅 TikTok ja permet fer publicitat completament en català gràcies a la incorporació de subtítols en la nostra llengua. I aviat tindran tota la plataforma en català!
— Cultura (@cultura_cat) April 4, 2023
👉 El @govern treballa per normalitzar el #català a totes les plataformes.https://t.co/nW2cM4ufHW
El secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, ha subratllat aquest dimarts en un comunicat la importància del canvi: “El pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d’audiències".
El Departament de Cultura ha treballat amb TikTok per facilitar-li "criteris d’ús, arguments legals i de mercat", i per "contextualitzar" la petició de situar-hi el català "com a llengua mitjana que aspira a tenir una presència normalitzada en tots els àmbits".

