[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Per Redacció i EFE
Publicat el 29 de desembre 2020

El coronavirus va truncar al juliol la celebració de Tomorrowland, el festival de música electrònica, i va obligar els seus fundadors a reinventar l'esdeveniment en l'esfera digital. Després de la seva estrena virtual aquest estiu, tornen al mateix format a la Nit de cap d'any, amb una edició encara més interactiva. 

“Estic orgullós de dir que ‘Tomorrowland31.12.2020’ està uns passos per davant del festival digital d'estiu”, explica Michiel Beers, cocreador de la trobada musical que cada juliol reuneix a Bèlgica més de mig milió d'espectadors d'arreu del món.

Amb David Guetta com a cap de cartell, l'edició virtual que acomiadarà el 2020 serà una proposta audiovisual “més interactiva” per als participants, avança Beers, una experiència que es troba a mig camí entre el cinema, la música i els videojocs: “Hem desenvolupat una aplicació que et pots descarregar al telèfon que et permetrà fer coses interactives amb la gent, perquè l'experiència sigui tan pura com sigui possible”. 

Les estrelles

Entre les estrelles que punxaran en l'esdeveniment de cap d'any destaquen MajorLazer, Armin van Buuren, Martin Garrix, DimitriHortes & Like Mike, Charlotte de Witte i Meduza, les actuacions de les quals van ser gravades el novembre passat a Boom, la localitat belga que acull el festival des de 2005. Aquests són alguns dels vídeos preparatius: 

 

NAOZ serà la seu imaginària d'aquesta edició —en la qual també participarà la llegenda del Hip-*Hop, Snoop Doogg— que està dissenyada amb les tecnologies més capdavanteres en 3D, producció de vídeo i efectes especials. 

“No hem parat de treballar des d'agost. Vam fer moltes proves per a triar les millors cambres, crear nous efectes, fer les coses més realistes, millorar la interacció entre la gent i fer ambients més bojos”, assegura el cofundador. Els espectadors podran navegar a través de quatre escenaris virtuals (The Melodia, Atmosphere, Planaxis i Premi), als quals podran accedir des de qualsevol ordinador, telèfon intel·ligent o tauleta. 

L'organització ha adaptat l'emissió a 27 zones horàries diferents que hi ha, perquè l'última nit de l'any balli a ritme dels DJs “des de Nova Zelanda fins a Hawaii” en una cita que abastarà des de les 20.00 fins a les 3.00 hores.

El festival real: insubstituïble

Malgrat l'esforç dels seus organitzadors per crear una cosa "especial, bonica i única” a través de les pantalles, Beers reconeix que l'experiència real del macrofestival és “absolutament” irreemplaçable i espera tornar a reunir el públic enfront dels escenaris "l'estiu de 2021”. Per fer-ho possible està en contacte amb el Govern belga, però recorda que tot depèn de com evolucioni la crisi sanitària: "més o menys d'aquí a tres mesos sabrem si ho podrem fer". 

No va ser una sorpresa

La cancel·lació de Tomorrowland a l'abril no va ser una sorpresa per l'equip, ja que prèviament van haver d'anul·lar l'esdeveniment d'hivern que se celebra al març als Alps, encara que sí que va ser un cop dur econòmic: “Vam perdre el 95% del volum de negocis de l'any”.

Afortunadament, el format virtual d'estiu, ‘Tomorrowland Around the World’, va aconseguir sumar un milió d'espectadors, quadrant els ingressos i les despeses, tot i que sense obtenir “grans beneficis" .El 31 de desembre, Beers espera atreure com a mínim a un milió de persones. 

 

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —