Max Verstappen i Sergio Pérez al podi de l'Autòdrom Hermanos Rodriguez
Per Eduard Boada
Publicat el 07 de novembre 2021

Com no podia ser de cap altra manera el Gran Premi de Mèxic ens ha regalat un inici frenètic. Després d'una recta imponent amb 3 corbes encadenades, que obliguen els monoplaces a filar molt prim per no tocar als rivals, hem tingut els primers xocs i els primers abandonaments.

Com ja és habitual, quan les coses han d'anar malament sempre li van de la pitjor manera a Valtteri Bottas. El poleman, que s'havia fet amb la primera posició de la graella dissabte amb una volta tant brillant com inesperada, no ha pogut gaudir del lideratge ni un gir.

En aquest primer revolt en què Verstappen, Bottas i Hamilton arribaven en paral·lel intentant entrar el més ben posicionat per agafar de la millor manera el seguit de corbes, hem vist el primer, i únic, safetycar de la cursa. Bottas era colpejat per Ricciardo, fet que obligaria a tots dos a passar per la zona de boxes, i Tsunoda i Schumaher quedaven fora de combat. En menys de tres minuts, dos cotxes retirats i un safetycar. Un tret de sortida a l'alçada de la temporada.

Després que el cotxe de seguretat deixés la pista, el top 3 el lideraven Verstappen, Hamilton i Checo Pérez, que corria a casa. Una jornada més el pilot de Mercedes havia de lluitar contra el còctel de RedBull per intentar no despenjar-se del campionat. Mentrestant, qui si es despenjava eren els perseguidors, ja que a partir de la quarta plaça, que comandava amb pas ferm Pierre Gasly, la resta no trobaven el ritme per acostar-se a les posicions de podi.

Així doncs, mentre queien les voltes i tot es mantenia igual a la part capdavantera. Bottas i Ricciardo intentaven esmenar els errors de l'inici de la cursa i lluitaven per deixar les últimes posicions i escalar per col·locar-se a la zona de punts i ajudar als seus equips en les pertinents lluites pel campionat de constructors.

I tots ho sabem, quan a la pista les coses estan estancades, l'única forma de sacsejar una cursa és a partir de l'estratègia. Així doncs, arribava la volta 30 i s'iniciava el joc als boxes. El teatre de Mercedes començava amb una falsa indicació. En l'últim pas per meta li mostraven a Hamilton a la seva pissarra que encara li quedaven 5 voltes de pneumàtics i tot just en el següent gir el feien aturar a boxes. Tanmateix, l'engany no funcionava per distreure a Verstappen que responia a la jugada amb un "les rodes estan bé".

Però com la degradació dels pneumàtics és una cosa inevitable. Arribava la volta 33, Hamilton guanyava espai als de RedBull i era moment per fer entrar al líder del campionat per minimitzar els riscos. Max deixava a Checo el lideratge del GP de casa seva, convertint-se així en el primer mexicà de la història en liderar aquesta cursa, i Vestappen sortia amb un espai de 7 segons sobre Hamilton. Un cop més l'estratègia somreia a l'equip austríac.

Passava l'equador de la cursa i al davant l'únic qui escurçava distàncies era Max Verstappen que a poc a poc anava acostant-se al seu company d'equip per fer-li al relleu a la primera posició quan el Mexicà passés per boxes. Era la volta 41 i Pérez sortia amb pneumàtics nous. Tenia 30 voltes per tancar una diferència de 8 segons amb Hamilton. Una feina que li permetria arravatar-li la segona posició, i convertir-se en l'heroi del gran premi de casa i en company d’equip més eficaç.

Si hi ha quelcom que caracteritzi a Checo Pérez segurament és la seva constància. I és que en aquest final de temporada el mexicà s'està reivindicant i demostrant que va ser la tria idònia. Que ell sí que pot fer d'escuder de Max Verstappen. D'aquesta manera arribàvem a la volta 51 i Checo obria el DRS per intentar avançar a Hamilton. Quedaven 10 voltes que podrien començar a determinar qui seria el proper campió del món.

Però tot i la constància del segon pilot de RedBull, el Mexicà tenia una feina titànica, havia de passar al set vegades campió del món, una feina molt difícil que finalment no aconseguiria realitzar. Finalment queia la bandera de quadres i l'equip austríac triomfava un dia més. Max Verstappen sumava la seva novena primera posició, seguit de Hamilton i tancava el podi Sergio Pérez, nomenat pilot del dia, que es convertia en el primer Mexicà a pujar al podi al gran premi de casa.

Mentrestant al final de la graella un Bottas, com sempre marcat per la malastrugança, li prenia la volta ràpida al líder i sumava un punt vital per la lluita del campionat de constructors. El punt que a hores d'ara li permet als de Mercedes continuar sent líders en aquest rànquing.

Queden quatre curses, Max Verstappen té 19 punts de distància i la sensació és que aquest equip és indestructible i que ho té tot de cara. Però si alguna cosa ens ha regalat la Fórmula 1 en tots aquests anys són històries inversemblants. El cap de setmana que ve la competició viatja a Interlagos, al Brasil, per posar punt final a la gira americana i enfilar les tres últimes curses del campionat a la península aràbiga.

— El més vist —
- Etiquetes -
- Comentaris -
— El més vist —