[#if caratula??]
    [#if caratula?is_hash]
        [#if caratula.alt??]
            ${caratula.alt}
        [/#if]
    [/#if]
[/#if]
Publicat el 28 de juny 2020
Temps de lectura 4 minuts

Quasi quatre mesos després de la data programada originalment, el gran circ torna als circuits del planeta. Tot i això, ho farà amb les grades absolutament buïdes i amb només 8 Grans Premis confirmats dels 22 programats a l'inici de temporada (l'objectiu de la FIA es arribar a les 15 curses com a mínim). Sens dubte, ens trobem davant d'una de les temporades més curtes de la història, en la que el mundial es disputarà a l'sprint. 

Dues curses en un mateix traçat

La situació excepcional del planeta ha portat mesures excepcionals. En primer lloc, es disputaran dues curses en un mateix traçat com a mesura per ampliar el calendari. L'exemple més clar és el del primer Gran Premi: a l'Spielberg d'Àustria es correrà els dies 5 i 12 de juliol. També ho farà el circuit de Silverstone, que acull el Gran Premi de Gran Bretanya, amb dues curses el 2 i el 9 d'agost.

Altres proves confirmades són el Gran Premi d'Hongria (19 de juliol), el Gran Premi d'Espanya al Circuit de Catalunya (16 d'agost), el de Bèlgica (30 d'agost) i el d'Itàlia (6 de septembre). En cas de no disputar-se cap més, ens trobaríem davant d'un calendari purament europeu i seria la tercera edició més curta de la història, només superada per la de 1950 i la de 1955 (amb 7 Grans Premis cadascuna).

Verstappen i Leclerc a la caça de Hamilton

El Gran Premi d'Àustria es presenta com el Deja Vú de la temporada passada, on vàrem tenir una cursa emocionant fins l'última volta, que es va decantar amb una passada de Verstappen a Leclerc per l'exterior al revolt 2 del circuit. Max Verstappen es va tirar a l'exterior amb el seu Red Bull, Charles Leclerc va tancar l'interior amb el Ferrari i tots dos es van tocar. Finalment, l'holandès es va emportar el triomf davant l'afició local que l'animava per ser el pilot de la beguda energètica del país. 

Verstappen i Leclerc a l'últim Gran Premi d'Àustria (Space Rik)
 

Sens dubte, aquest any es presenta com l'oportunitat de tots dos pilots de poder batre Lewis Hamilton, el vigent campió que podria igualar la marca de 7 mundials de Michael Schumacher aquesta temporada. Amb un mundial de 8 curses, poden haver-hi moltes més opcions pels pilots de Ferrari i Red Bull, posant fi a l'hegemonia que Mercedes manté des del 2014. 

L'última temporada de Sainz a McLaren

Carlos Sainz correrà per segon any a McLaren. A la primera temporada, el pilot madrileny va acabar sisè en el Mundial de pilots. I es va coronar com el pilot més fort dels 'mortals' (els equips que no són ni Mercedes, ni Ferrari ni Red Bull). També, va aconseguir el seu primer podi a Brasil després de sortir últim i remuntar fins la quarta posició. La sanció de Lewis Hamilton li va permetre entrar al podi a Sao Paulo.

Gran Premi de Brasil 2019 (F1)

Recentment, s'ha conegut el seu fitxatge per a la propera temporada 2021 a Ferrari, substituint Sebastian Vettel. El pilot espanyol compartirà equip amb Leclerc i serà entretingut veure'l lluitant per victòries amb un dels cotxes punters de la graella. De moment, el seus aficionats hauran de confiar en les prestacions del McLaren per seguir gaudint d'ell aquesta temporada.

— El més vist —
- Comentaris -
- Etiquetes -
— El més vist —